Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørg Brynildsen

[#78911] Johanne Hansdatter f. 1868 på Sandvigen i Oppegård - konf. i Hobøl.

Recommended Posts

Gjest Bjørg Brynildsen

Johanne ble født i Oppegård 2.1.1868 og døpt 1.3. Foreldre var Ingeborg Bryntesdatter og Hans Christian Johansen. Johanne ble konfirmert 1.10.1882 i Hobøl. Foreldrene døde unge i 1872 og 1876 og barna ble 'satt bort'. Det sies at Johanne giftet seg og fikk barn, men jeg har ikke klart å finne henne. Kan noen hjelpe? Hilsen Bjørg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Brynildsen

Jeg prøver en gang til! Kjenner noen til hvor Johanne ble av? Hvem ble hun gift med? Bjørg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Bjørg.Hadde familien flyttet til Oppegård, slik at det var her foreldrene døde? Her er familien i Hobøl i 1865-tellingen og de kom tydeligvis herfra: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f60138&gardpostnr=169&personpostnr=848#nedre>LenkeSiden Johanne ble konfirmert i Hobøl, (Østfold fylke, Hobøl i Hobøl, Ministerialbok nr. I 5 (1878-1904), Konfirmerte 1882, side 98. Permanent sidelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Brynildsen

Takk for svar Anne-Lise. Familien flyttet fra Oppegård til Hobøl - og jeg har sjekket kirkebøkene i Hobøl. Hennes søsken kom til forskjellige gårder der i distriktet som ikke hadde noe med slekten å gjøre. De eldste var ute i arbeid. Hilsen Bjørg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.