Gå til innhold
Arkivverket

[#78931] Torkild Gulbrandsen Botner Høland.


Gjest Hilde Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Roos

Leter etter foreldrene til Torkild Guldbrandsen. Tror jeg har funnet far: Gulbrand Halleson født ca 1565-1613,men hvem er mor til Torkild? Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

Odd Ottesen skriver i boka Slekten Botner i Høland side 28 at Torkild var datter av Gulbrands første kone - Åse. Han skriver ikke noe om Åses foreldre eller hvor hun kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Takk for svaret.Har brukt famlilysearch på dette men fant ikke Åse. Er det fakta at Botner slekten stammer fra Håkon Magnus eller er det bare oppspinn? Har erfaring at det ikke bestandig at opplysningene der ifra stemmer har gått i den fella før nemlig.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Retvedt

Han stammer i hvert fall ikke fra vår nåværende Håkon Magnus, Jeg mener å huske at Ottesen stilte flere spørsmålstegn ved Botner-slektens mulige avstamning fra Håkon V Magnusson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Takk for svaret. Jeg mente selfølgelig Håkon V Magnusson men man får ta disse opplysningene med en klype salt da tenker jeg ,men slik er det jo med slektforskning at man kommer til et punkt der man ikke kommer videre.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Austad

Hei. Har i mitt slektstre: Gyri Hallesd Botner ca 1560-1589. Såvidt jeg kan skjønne må dette være søster til Gulbrand? Deres foreldre: Halle Torkildsen Botner ca 1500- og Gjøa Mogensd. ca 1520-. Farfar: Torkild Botner ca 1470-. Morfar: Mogens (Vang?) ca 1490- og morfars mor(?): Gjøa (Vang?) ca 1460-.Mvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.