Gå til innhold
Arkivverket

[#78946] Gård i Luster?


Gjest Ruth Gaustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

Noen som vet om gården finnes i dag? Året 1850 hette husbonden Christen Eriksen og kona Marie Ottersdatter. De hadde barna Ingerid f.1837, Erik f.1840, Otto f.1844, Thomas f.1850 og senere kom Britte f.1852 og Hans f.1855. Kan noen hjelpe og event. lokalisere gården om den fortsatt består?Mvh.Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Gården Harum lå/ligger i Dale Sokn i Luster!Du finner info om den i Gards og ættesoge for Luster kommune.Tror det er i Band II Dale 1 Sokn, eventuelt i Band III Dale 2 og Nes Sokn. Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Tusen takk for hjelpen. Nå ser det ut som jeg kan finne en løsning på noe jeg har lurt på i mange år.Mvh.Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars G. Hukkelås

Luster....Det bringer tankene hen på tiden jeg gikk på folkeskolen for rundt 60 år siden. Vi hadde norsk geografi, og det som stod om Luster var følgende: 'Og i Luster dyrka dei god tobakk' Kanskje greit å fatte seg i korthet. Trur ikke jeg husker så mye annet fra den boken:-) Mvh. Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.