Gå til innhold
Arkivverket

[#78954] Luella Marie Berg f.1916 i Bowbells North dakota.Død 3.6.2007 Everett WA USA


Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Kan noen hjelpe meg med foreldre på henne.Hennes far Sam Berg?fra Oppland?Hennes mor heter Dora,det er alt jeg har av opplysninger.Hilste på henne i 2002 i Everett,men hun hadde dårlig husk når det gjelder farens opphav.Kanskje noen har søkemuligheter i USA. mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

FT1920 for Dimond township, Burke Co., ND syner:BERG, Sam 35 Nor Nor Nor farmer emigrated 1904BERG, Dora A 23 IA Den Den wifeBERG, Margret O 7 ND Nor IA dauBERG, Luella M 3 7/12 ND Nor IA dauBERG, Edna D 1 5/12 ND Nor IA dauMvh.,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

FT1930 syner huslyden i Bowbells, Burke Co., ND. Då er Sam vorten snikkar (carpenter), utvandringsåret er framleis 1904. Dotteri Margret er borte, men til er kommet Alice L som i 1930 er 9 år!Mvh,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Draft registration record for 1ste verdskrigen (1918) syner at:Sam Berg of Coteau, Burke Co., ND var fødd 15.2.1884. Næraste pårørande var kona Dora.Anton Berg of Coteau (retta til Powers Lake), Burke Co., ND var fødd 7.10.1872. Denne Anton dukker opp som nabo til Sam Berg i Dimond township, Burke Co., ND i 1925 og KAN vera ein bror...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Opplysningane er alle frå ancestry.com. Tali er aldrene deira, og utvandringsåret er oppgjeve i folketeljingane.Mvh.,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk igjen.Er Syver Østensen Berg og Sam Berg samme person tro?Utvandret den 18.3.1904 med reisemål:Minnesota. mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hei igjen!Eg har sett fleire døme på at Syver vert til Sam i Amerika, so dette er so absolutt ein ''kandidat'', men kjenner du fødselsdatoen til Syver? Og hadde han ein bror som kan høva på Anton?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk lars.Syver Østensen er f.15.2.1883 på Storrustberget i Lom Lenke Skal se om det er noen bror ved navn Anton.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Hei igjen.Anton er en bror av Syver.Jeg har funnet syv søsken til Syver(Sam)Etter årstallene og dømme så har nok noe dødt/dødfødt i mellomtiden.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1910 United States Federal CensusName: Sam Berg Age in 1910: 26 Estimated birth year: abt 1884 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Boarder Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Home in 1910: Minot, Ward, North Dakota Marital Status: Single Race: White Gender: Male Year of Immigration: 1904Household Members: Name Age Elmer Frances 57 Lydia Frances 55 Earl Frances 30 Harry Frances 24 Frank Frances 18 Lacy Frances 16 Ole Berg 31 [51] Sam Berg 26 Torger Bracke 26 Ole Stokke 30 John Olson Langrey 16 Andrew Molvtien 24Er Ole en bror av Sam? Ole imm 1902.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1930 United States Federal CensusName: Ole O Berg Home in 1930: Bowbells, Burke, North Dakota View Map Age: 51 Estimated birth year: abt 1879 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's name: Ella Race: WhiteHousehold Members: Name Age Ole O Berg 51 Ella Berg 30 Melvin J Berg 13 Evelyn M Berg 11 Gordan J Berg 9 Oliver J Berg 7 Henery L Berg 5 Jeanet A Berg 4 11/12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for det Hanne Line.Jeg har ikke fulgt med her i de siste timene.Ole er en av brødrene f.10.12,1875 på Mosebakken i Vågå O.Foreløpig så har jeg mest fokus på Syver(sam) siden han kommer inn i min slekt i Everett,men hvem var hans kone Dora f.1897?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Hei! FT 1920 oppgir at Dora er født i Iowa av danske foreldre. Fant denne som en aktuell kandidat fra Social Security Death Index: Name: Dora Berg Birth: 7 Feb 1896 Death: 9 May 1989 - Everett, Snohomish, Washington, United States of America Civil: WashingtonMvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for det Terje.Sannsynlig kandidat ja,men går det an å finne giftermålet tro?Sam var ugift da han reiste over i 1904,så han har nok funnet en kone i USA.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Sam Berg - Austin Berg - Washington State Death Records Record Series: Death RecordsCollection: Washington State Death Records County: StatewideDa Reference Number: {A337A655-81E9-4C3E-996D-224EF6B69E8D} Image Number: 1649 Document Number: 97 Document Reference Id: 25802 Name: Sam Berg Date Of Death: 5 Dec 1959 Age: 75 Gender: Male Race Or Color: Place Of Burial: Burial Year: Cemetery Name: Father Name: Austin Berg Father Birth Place: Mother Name: Mother Birth Place: Additional Relatives: Batch Id: 282899 Batch Locality: Washington, United States Burial Date: Death Place: Everett, Snohomish, Washington Mother Name Gn: Mother Name Surname: Note Birth Place: Note Burial Date: Note Burial Place: Note Death Date: Note Death Place: Note Pr Name: Residence: Spouse Name: Street Address:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk Hanne Line.Her var det mye skrift,men jeg ser jo at han døde i 1959 i Everett.Deres ene datter Luella Marie som jeg refererte til tidligere døde også der den 3.6.2007. mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.