Gå til innhold
Arkivverket

[#78960] Søking i brukerforumet


Gjest Ørnulf Schømer
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørnulf Schømer

Har jeg bommet helt eller er det ikke mulig å søke på fritekst her i Brukerforumet? Jeg er nesten sikker på at det gikk an før, men nå får jeg bare tilslag på temanavn og forfatter.Ørnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Nei, det har aldri gått. Det har vore mange spørsmål etter det, men det krev visst ei anna løysing enn den som er her no. Så vi får passe på å skrive stikkord og tydelege overskrifter, og så opprette nye tema når debatten sporar heilt av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Noe som alle kan bidra til er å bruke stikkordet i alle innlegg.Men det er ingen vits å legge inn stikkord som samsvarer med det som står i overskriften/tema. Bruk stikkord som ikke er nevnt der. Her var stikkordet 'søking' bortkastet, da det står jo i overskriften.Bruk også feltet Fylke.Lett å glemme for alle, men prøver vi alle å legge godviljen til, kan dette hjelpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørnulf Schømer

Nå som jeg svarer ser jeg jo også at stikkord bare kan skrives av trådstarter - hva så med informasjonen som melder seg underveis i en debatt?Ok - skal ikke mase noe med det. Veldig rart at det skal være umulig å ha et fritekst-søk, men men. Det kommer jo et nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Kan være enig, men det tilligger et ansvar til alle som starter et tema å være konkret både med hensyn til overskrift, stikkord og innhold i sin forepørsel.Desto mer opplysninger og desto mer klar i sin forespørsetl desto flere gir skikelig svar. Hvis ikke bkir det mange runder med oppklaringer.Husk at et personnavn eller sted kan finnes mange plasser i Norge, så ikke tro at man lever i verdens midte og har et utnikt navn/sted i sitt spørsmål. Det finnes mange tilsvarende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Ja du har rett Otto, og jeg vet f.eks ikke hvor mange ganger jeg har gått inn på temaer hvor Breivik var i overskriften(trodde det kunne være i Rødøy i Nordland eller i Frosta i Nord-Trøndelag). De fleste som har Breivik i overskriften mener nok mye lengre sør i Norge ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørnulf Schømer

Ønsker Otto lykke til i forsøket på å innføre disiplin i debattfora på internettet!Jeg tror derimot at ethvert forsøk på slikt er helt dødfødt med mindre man har streng medlemssiling. DA sitt brukerforum derimot er åpent :-)Håper inderlig de som nå vurderer nytt forum har klart for seg at _forumet_ må sørge for at det er lett å søke/finne. Legger man byrden på brukerne faller det sammen som et korthus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Jeg vet det er håpløst, men man kan ikke gi opp. Dette kan løses av DA etterhvert, men inntil så skjer er det opp til oss som brukere å gjøre det beste ut av det.Forsøker vi heller ikke, så blir det i hvertfall ikke bedre. Alle bør bidra og ikke bare ønske og overlate til andre. Håper (7) alltid setter gode stikkord :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.