Gå til innhold
Arkivverket

[#78962] Even Ovesen og hans koner Høland ?


Gjest Hilde Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Roos

Even Ovesen var gift to ganger tror jeg.Gift med Kirti Gulbrandsdatter og Martha Nilsdatter tror jeg men hvem giftet han seg med først og når? Prøver å finne ut hvem av de som er mor til Mari Evensdatter. Mari skal være født 1760 Høland. Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Tusen takk for hjelpen. Da hadde jeg rett i mine papirer at han hadde vært gift to ganger.Da gjenstår det å finne ut når han giftet seg første gang og når hun døde men jeg er veldig dårlig på å lese gammle kirkebøker.Har foresten oppført en søn Nils født 1738 så da må de jo ha giftet seg ca 1737/1738?Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Ottesen

Even Ovesen og hans koner er omtalt i bind 2 (s. 352) av 'Gårds- og slektshistorie for Høland og Setskog' (2001) under gården Slorbakk, samt i undertegnedes bok 'Slekten Botner i Høland' (1982), s. 46. Even Ovesen og hans første kone, Marte Nilsdatter, er ikke viet i Høland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Takk for svaret. Jeg har bestilt bygdebøkene på biblioteket så da er det bare å vente på at de kommer.Angående boken Slekten Botner i Høland det er en egen bok ikke sant og skrevet av deg Odd Ottesen? Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.