Gå til innhold
Arkivverket

[#78968] MR Rafteset i Herøy 1801 - hjelp til identifisering?


Gjest Aase R Sæther
 Del

Recommended Posts

Gjest Aase R Sæther

Ja, han fann eg nyleg sjølv, men eg lurer på om der kan vere andre som er døde tidleg, sidan der er fleire 'ledige plassar' i barnerekkja; 1779, 1785, 1787, 1791 - ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg har fått tips om at også eit anna 'sakna' par i Gloppen var på Rafteset ein periode - Ola Samsonson Sande og kona Eli Jørgendtr som forsvinn frå Gloppen ca 1772. Kva seier Herøyboka om dei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

(28) Det stemmer...b.3 s. 86 (Rafteset bnr.1): Brukar 1772-1781, 'Ola Samundson Sunde(?) 1724 g. Eli Jørgensd. 1731-1779. Born Anne: 1763, Samund 1765, Mons 1767, Anne 1774. Skøyte frå prost Peder Nerem 1773 på Rafteset med Gullura, Bymannen, Flatøya og Garvika for tils. 150 rdl.' (Garvika (=Ormenes) er eige matrikkelnr.). Det er ikkje sagt noko meir om kvar Ola eller borna vart av. Venteleg er Eli d. i Herøy. Alderen på borna f. før 1772 må vel kome frå eit skifte dersom dei ikkje er fødde i Herøy.Neste brukar 1781-1812 er Kristoffer Gullikson Fjelle og Anne Larsd. (ovanfor) Dei bygslar av Hans Larsson Eide. (- altså så må Ola ha selt garden i mellomtida).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Mange takk! Eit eventuelt skifte må då ha vore før 1790, for det året døyr Mons her i Gloppen. Og her finn eg det - [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24567/267>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24567/267 med nettopp dei 4 borna du nemner, bortsett frå at det står Samson, ikkje Samund.Anne den yngre bør vere døypt i Herøy, og eg tippar det er denne innførsla her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

(30): Skiftet etter Eli inneheld det meste av opplysningane i bygdeboka. Det og skjøtet på garden (1773) er sannsynlegvis hovudkjeldene for bygdeboka. Dersom du finn innførsla i panteboka/-registeret der Ola (evt. arvingar) sel garden igjen, kan det seie noko om kvar Ola gjorde av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Det er visst augo ein blir fyrst blinde på. Ein liten leiteaksjon i basen min viser at eg har notert at Ola Samsonson Rafteset er død i Gloppen i 1792 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11427&idx_id=11427&uid=ny&idx_side=-55>Lenke med ein merknad frå meg om 'kven er dette?' - så då er han også lokalisert.Han har tydelegvis vore husmann på Arnestad i følgje dette skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Ein liten parentes: Ola Samsonson vart far til 10 born men overlevd av berre 3. (Han var 66 år då han døydde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.