Gå til innhold
Arkivverket

[#78969] Etterkommere etter Gerd Bjørnstad, f.1914, Oslo (avledning av tema #77599)


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Familien i New Zealand som jeg har hjulpet er svært nysgjerrig etter å vite om det finnes etterkommere etter Gerd Bjørnstad, f. 11 oktober 1914.Broren Svein, født på Nordstrand, 18 nov 1915 var deres bestefar. Kildeinformasjon: Oslo fylke, Nordstrand, Ministerialbok nr. Fa 0002 (1911-1918), Fødte og døpte 1916, side 35. Permanent sidelenke: LenkeJeg har sjekket 'gravminner' uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Litta.Vet du hvor hun ble døpt? Kan det være en mulighet for at hun het Gerda, (som tanten), og ikke Gerd? Det dukket opp en Gerda f. 11.10.1913 gravlagt i Nittedal ved søk på Gerda i Gravminner..Navnene i den andre tråden gjør dessuten at jeg tror jeg vil oppsøke en familie i nabolaget, for å spørre dem om slekten. Det kan jo hende dette er deres aner.Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg aner ikke hvor hun er døpt og har heller ikke funnet vielsen til foreldrene. Ved dåpen til Svein står det at de har et barn fra før og at de giftet seg 1913.Oslo er et stadig mysterium for meg, for jeg aner ikke hvor de forskjellige bydelene og kirkene ligger og det er litt enklere, når man har en viss peiling på byens geografi. Derfor starter jeg alltid fra en ende og så sjekker jeg alle kirkebøkene og det tar litt tid!Jeg må også med beskjemmelse innrømme at jeg ikke greier å huske hvor jeg har fødseldatoen hennes fra (uff).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg så etter dåpen (også 11.10.1913, i tilfelle 1914 er feil) i kirkebøkene for Nordstrand og Gamlebyen (Oslo Hospital) uten å finne henne. Kan titte litt videre. Det er ikke godt å si hvor familien bodde før de kom til Nordstrand, så hun kan jo være født hvorsomhelst..Hva tenker du om Gerda Olsen i Nittedal?Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Ja, hadde nok det. Som du ser står det at Gerda er datterdatter i familien, så det er nok besteforeldrene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.