Gå til innhold
Arkivverket

[#78979] Kalla Anette Olsen, f.1885


Gjest Mette Haugsand
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Haugsand

Kalla Anette er min farfars søster. Hun emigrerte til Amerika i 1901. Jeg søker hennes fødselsdato (født i Soon)og vil også gjerne ha råd om hvordan finne ut hvor veien gikk videre for unge emigranter. Kalla er registrert som Carla Olsen på Ellis Island. Hennes mor, min oldemor, Alma Olsen f.1855 i Hvidsten, reiste etter i 1910, for å bo hos 'sin svigersønn'. Er det noen måte å finne ut hvem dette kunne være? Jeg har funnet en Carla Olsen f.1885 på Family Search, men stusser på at hun fremdeles har samme etternavn...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ser at Alma var oppgitt med fødselsår 1855 i 1900 tellingen: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0301&kenr=061&bnr=0006&lnr=12>LenkeAlma Olsen,01.09.1855 , reiser til sin svigersønn 11 nov 1910: Lenke Det ankommer ei Alma Olsen ,55 år ,til Ellis Island 22 nov 1910.Kom fra Christiania: LenkeSkipsmanifestet: Skulle til 'Son in law J. Sundbye'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.