Gå til innhold
Arkivverket

[#78988] Bjarne Aune 1898-1970


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

Agderposten jakter på arvinger. LenkeJeg vet ikke om dette vil anses å tangere nålevende, så her kan man jo være litt varsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Av alle søsknene fant jeg bare Jorolv Lidvard død i DIS gravminne. Død 31/1 1981 Dolstad, Vefsn i Dolstad.Her er vel Jorolv og konas grav Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kanskje jeg får ta med alle 8 søsknene Aune født på Ytterøy Verran:Ingeborg f.9/4 1880, Petra Amalie 10/9 1881, Ludvig Parelius 25/5 1884, Trygve 3/8 1886, Alfhild 19/7 1889, Hellfrid 13/9 1891, Jorolv Lidvard 6/6 1894 og Bjarne 17/4 1898.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har hele tiden gått ut fra at Bjarne og kona ikke fikk egne barn.Vielsen til Ludvig Parelius 20/8 1923, nr.4 Lenke Vielsen til Alfhild 23/8 1917, nr.3 ttp://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6630&idx_id=6630&uid=ny&idx_side=-111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei :o)Søsteren Alfhild Aune og ektemannen Paul Ludvik Petersen Grande fikk sønnen Peter Gunnar 10.juni 1918. (nr. 12) Permanent sidelenke: Lenke*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Liv vart gift Vennes. Ho er framleis i live og bur i Mosvik. Ho har barn og barnebarn.Med så mange søsken som Bjarne hadde, kan her vere mange slektningar.Men kva kan vere rett å gjere med desse opplysningane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Det korrekte er vel å ta kontakt med advokaten som har saken og fortelle at en vet at ihvertfall en person/arving er i live.Kontakter advokaten denne personen vil han sikkert få vite om det er flere arvinger vil jeg tro. Det er jo en betydelig sum det er snakk om og de rettsmessige arvingene vil sikkert ikke takke nei til en sum penger.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Aust-Agder tingrett kan ikke ha gjort mye for å finne arvinger. Hvis dette blir den vanskeligste saken for advokaten, har han jammen med hatt en lett praksis. Hadde vel holdt å sette inn en notis i avisen der Bjarne kom ifra, så hadde de vel fått tak i flere.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Det var mange i denne søskenflokken som døydde ugift. Det var Alfhild og Ludvig som hadde barn. Ludvig hadde 5 og 3 av dei er framleis i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Jeg kan godt ta en telefon til advokaten jeg og fortelle det som er fremkommet her, hvis ingen andre har plan om å gjøre det :o)*Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Jeg sendte en melding til et av Ludvigs barn, og ba han lese Agderposten for 13. juni. regner med at de kjenner til søsknenes barn.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Jeg sendte en melding til Agderposten hvor jeg kommenterte at Aust-Agder tingrett ikke kunne ha gjort mye for å finne arvinger, og at hvis dette var advokatens vanskeligste jobb, hadde de det jamen lett advokatene der nede. Beklager kunne ikke dy meg. jeg ga dem navn på de arvingene jeg kjenner til og mener at de burde kunne få resten av dem. Regner med at de tar kontakt med advokaten.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Fikk akkurat telefon fra en av Ludvigs barn(re 17). Han skulle kontakte advokaten, og synes det var helt utrolig at helt fremmede mennesker greide å finne ut av dette og gadd, og han sendte alle en stor takk, og skulle gi en tilbakemelding på hvordan det gikk. Han hadde lest Agderposten, men var foreløpig litt tvilsom.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Koselig at det løste seg og at pengene til slutt havner der det var tenkt :o) Jeg er helt enig med deg Anne, at dette var slett arbeid av en advokat for å finne rettsmessige arvinger.Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Da kan man jo ha lov til å lure på hvilken pott disse pengene ville ha havnet i, hvis dette ikke hadde blitt løst ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Du verden, så bra! Takk til alle! Det ante meg at der burde være muligheter for å komme lenger. Jeg unner FA det som tilkommer dem, men da på grunnlag av sikker viten og bevisste valg.Jeg har sendt en epost til Hallvard Duesund med lenke til denne dialogen. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Vel det slette arbeidet er det vel Aust-Agder tingrett som har gjort.Advokaten har vel akkurat fått oppdraget.Dette burde vel tingretten funnet ut av. Iflg sønnen til Ludvig sto Ludvig i folkeregisteret og da er også hans barn knyttet til han. Hvor vanskelig er det for tingretten å bruke digitalarkivet.Men for all del det er vel ingen slektsforskere der, så de kjente kanskje ikke til Digitalarkivet og scannede kirkebøker. ;-)Men de visste han var fra Steinkjer området. Hvor vanskelig er det da å finne frem til aviser i området og legge inn en notis der. Meget vanskelig antar jeg. ;-)Beklager Jarl, det var ikke for å henge ut folk i ditt område helt, ettersom det var din lenke som gjorde susen her.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.