Gå til innhold
Arkivverket

[#79011] Hjelp til tyding


Gjest Wenche Farstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

For 4-5 år siden. Kristiansund (Sognepr. Brinchman) Ægtefolk Sivert Abraham O. Holden (?) og hustru Beret Johrun (?) Petersdatter Bratver af Bratver sogn i Eids prestegj. På (?) Os prestegd (gård) de siste 3 år. Han:28/48 Melhus. Konf. H---- 24/9 65. Gift 1.gang i Kr.sund 4/7 75, og gift 2. gang 15/4 86 i Kr.sund med Beret. Hun:26/2 66,d(øpt)2/4,konf. 4/9 81. Att. 12/5 97.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Farstad

HeiTakker så mye!! Dette løste noe av gåten om min bestefars opphav!Denne Beret Johanne (skal det være) var min oldemors søster, og jeg har fikk i går vite at min oldemor hadde vært i tjeneste i Os et sted da hun ble gravid med min bestefar. Fram til i går ante vi ikke at hun hadde vært i Os, men 'gamle tanter' sitter jo på informasjon som de ikke tror er nyttige:-)Nå er det om å gjøre å finne mer opplysninger om min oldemors gjøren og laden mens hun var i Os. Dette blir spennende!!Takker igjen:-)))(Det skal forresten være Edø og ikke Eids) Mvh Wenche F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.