Gå til innhold
Arkivverket

[#79016] Mysteriet Ragnhild Victoria Torgersen fra Farsund I Vest-Agder


Gjest Bjarte Hesjevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Hesjevoll

Ragnhild Victoria Torgersen f. 2. juli 1895 i Farsund i Vest-Agder [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=160&idx_id=160&uid=ny&idx_side=-37>Lenke og Karl Severin Jakobsen f. 5. juli 1893 i Fjære i Aust-Agder Lenke gifter seg i Fjære i Aust-Agder 10. juli 1916 LenkeKarl og Ragnhild får en datter Mary Aslaug f. 22. april 1917 i Farsund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Du skriv at Mary giftar seg 04.11.1939, kvar gifta ho seg? Det kan godt vera det står noko om stefar der, det kan t.eks. stå heilt ute på høgre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Nei. Det er manglande/mangelfulle opplysningar om folk som døydde før innføring av personnr (1964), og tildels også etter når det gjeld familieforhold. Også når det gjeld Ragnhild står det ikkje anna enn f.dato, d.dato, bustadkommune når ho døydde og sivilstatus, som var enkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Orsak at eg 'blandar' inn mitt i dette, men Otto: kan du senda meg ein privat e-post?mastokkto(to skrives med 2)alfakrøllonlinepunktumnoSå til Bjarte(el.Geir?) Ta kontakt med krk.kontoret på Nøtterøy, så får du vita kven som har festa grava, el. ta kontakt med skifteretten/tingretten for å få vita kva som står i skiftet etter henne.Der står det kanskje også noko om 1.mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Siden vi nå vet at Ragnhild var enke når hun døde, kan vi utelukke den omtalte Harry som mann til Ragnhild, men han er desto mer aktuell som hennes sønn fra andre ekteskap.Hennes andre ektemann er fremdeles Mr X Hansen! Mvh Bjarte og Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Korreksjon skrivefeil vielse: Karl og Ragnhild giftet seg 6/10-1916, ikke 10/7-1916 som beskrevet i innlegg #1. Lenken til fødselen er imidlertid korrekt! Ragnhild Hansen som i følge innlegg #4 døde 11/6-1983, er i følge Kirkevergen ikke begravd på Nøtterøy? Mvh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Har tidlegare vore i kontakt med Tingretten i Tønsberg, og fått opplysningar utan problem.Men no når eg ringde fekk eg beskjed om å skriva til dei...Så då må du altså det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Vi har funnet graven til Raghild Viktoria Hansen.Urnen er satt ned 27/6-1983 på Hasslum kirkegår i Bærum.Mvh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Graven ble slettet i 2008.Fikk navn på fester i dette tilfellet, men merker det at det er ikke alle steder de oppgir hvem som fester!Mvh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Nei, det stemmer, men Oslo har opna opp for det, i Bergen er det ikkje mogeleg.Det varierar frå kommune (el. kanskje fylke?)til kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Johnsen

Jeg fant ut at sønn av Ragnhild og Mr. X Hansen, Harry Ingvald Hansen, født 30 mai. 1923. Død eller gravlagt i Juli, 2000 på Haslum Kirkegård, Bærum.Har ikke funnet hans far eller andre søsken. Så gjenstår det å finne Harry sin dåp eller konfirmasjon i kirkeboken ett eller annet sted....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Mary og Fritjof gifta seg (som du trudde)i Ålesund krk.Det stod dessverre ingen ting om stefaren, oppgjeve farsnamn var Karl Jakobsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Er globalt søk helt på viddene for tiden, når jeg fant Harry i #18, så får jeg opp vielser i Manger 1759-1815 som kilde.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det er fortsatt (dersom ikkje du finn det utan)krk.kontoret som er det store 'cluet'.Det står sannsynlegvis kvar Harry Ingvald vart fødd i den krk.boka der dødsdatoen står, eg meinar ikkje gravprotokollen, der namn på festar er å finna.Namn på festar er også ei av løysingane :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

I følge dokumentet fra skifte etter Ragnhild, het hennes andre ektemann Hans Ingvald Hansen, som døde 27 august 1943.Dette passer bra med følgende person fra listen over døde ved Sjømannskirken i NY: LenkeDet står ingen ting om Karl i dette dokumentet, men arvinger etter Karl er oppført.Ingen flere barn en først antatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Harry sin fødsel i Sarpsborg: Side 103, Nr 54: født 30/5-1923, og døpt 1/7-1923. Foreldrenes bostedsadresse er Sandesund Terrasse 18.LenkeKan noen tyde faddere og anmerkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.