Gå til innhold
Arkivverket

[#79018] Utvandret fra Nordfjord til Amerika


Gjest Jan Valle
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Valle

Søker etter opplysninger om Caroline Jacobsen f 04.04.1859 i Sjurslid (Lien) i Eid kommune. Hun reiste til Amerika i mai 1893 og ankom via Ellis Island 30.05.1893, og etter dette finner jeg ikke mer. Hennes foreldre var Jacob Rasmussen og Synneve Jacobsdatter. Kan det tenkes at noen har kjennskap til Caroline; har hun stiftet familie, fått barn, ble hun værende i Amerika? Hilsen Jan Valle, Sortland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Mulig kandidat???1900 United States Federal CensusName: Caroline Seland Home in 1900: Viroqua, Vernon, Wisconsin Age: 40 Birth Date: Apr 1860 Birthplace: Norway Race: White Gender: Female Immigration Year: 1893 Relationship to Head of House: Wife Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Mother: number of living children: 3 Mother: How many children: 3 Spouse's name: Carl Marriage Year: 1893 Marital Status: Married Years Married: 7Household Members: Name Age Carl Seland 40 Caroline Seland 40 Gene Sophia Seland 5 Leonard Seland 3 Agnes O Seland 9/12-Name: Carl Seland Home in 1900: Viroqua, Vernon, Wisconsin Age: 40 Birth Date: Jun 1859 Birthplace: Norway Race: White Gender: Male Immigration Year: 1893 Relationship to Head of House: Head Father's Birthplace: Norway Mother's Birthplace: Norway Spouse's name: Caroline Marriage Year: 1893 Marital Status: Married Years Married: 7-Name: Gene Sophia Seland Home in 1900: Viroqua, Vernon, Wisconsin Age: 5 Birth Date: Oct 1894 Birthplace: Wisconsin Race: White Gender: Female Relationship to Head of House: Daughter-Name: Leonard Seland [Leward Seland] Home in 1900: Viroqua, Vernon, Wisconsin Age: 3 Birth Date: Nov 1896 Birthplace: Wisconsin Race: White Gender: Male Relationship to Head of House: Son-Name: Agnes O Seland Home in 1900: Viroqua, Vernon, Wisconsin Age: 9/12 Birth Date: Aug 1899 Birthplace: Wisconsin Race: White Gender: Female Relationship to Head of House: Daughter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Karen??? Ble veldig usikker1920 United States Federal CensusName: Karen Leland [Karon Seland] Home in 1920: Viroqua, Vernon, Wisconsin Age: 62 Estimated birth year: abt 1858 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Self (Head) [Head] Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Widowed [Widow] Race: White Sex: Female Home owned: Own Year of Immigration: 1893 Able to read: Yes Able to Write: YesHousehold Members: Name Age Karen Leland 62 Agnes O Leland 20 Clarence L Leland 17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Se bort fra innlegg 2-4SELAND, Carl (9 Mar. 1858 - 6 Mar. 1914) & Karen [HAUKLAND] (20 Apr. 1858 - 18 Aug. 1937)Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Døde noen av foreldre etter 1893? Eller noen barnløse søsken? Da kan skiftene etter de, muligens gi info om hvor Caroline er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Valle

Takk til Hanne Line Osberg Eide for svar i denne forb. Foreldrene til Caroline døde begge før 1893; Jacob i 1869 og Synneve i 1878. Caroline hadde 4 søsken, som alle var eldre enn henne, og alle disse 4 har mange etterkommere. Har vært i kontakt med en rekke av de eldste av disse, men ingen av dem har kjennskap til Caroline. Undres om ancestry.com kan ha opplysninger? Eller om det kan finnes andre søkbare databaser i USA? Jeg 'famler i blinde'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Valle

Takk igjen for svar. Jeg fant for en tid tilbake, tror det var på ancestry, ei som het Caroline Jacobsen og som skulle være nevnt i slektstre; Rasmusen slektstre. Men, jeg har ikke funnet tilbake til dette, og jeg vet heller ikke om det kan være samme person. Om noen kan ha vært borti dette, håper jeg å kunne få vite. Hilsen Jan Valle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.