Gå til innhold
Arkivverket

[#79020] Knud(t) Johannesen fra Hosanger, Bergen


Gjest Emil S. Halset
 Del

Recommended Posts

Gjest Emil S. Halset

Knud f. 1767 gift med Karen Hansdatter, Bergen. De hadde 3 sønner Christian, Johannes og Hans. Knud kom fra Hosanger og flyttet til Bergen. Han er stamfar til min familie på min fars side ved Harstad. Er det mulig å finne noe mer ut om Knuds familie i Hosanger? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er dette det aktuelle paret og dåpen til sønnen Christian i Lindås? [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=20&filnamn=LIND1764&gardpostnr=3192&merk=3192#ovre>LenkeI så fall var Christian tvilling – søsteren Synneve ble døpt samme dag, 2. juli 1795 - LenkeKan det være det samme paret som hadde ei datter Synneve til dåpen i 1793? LenkeHer dukker et ektepar opp med samme navn i Bergen og har sønnen Johannes til dåpen i 1798 - LenkeBirthe Karine, 1800 - LenkeHans, 1803 - LenkeJohan Henrich, 1806 LenkeJohanna, 1808 - LenkeJohan Henrich, 1810 - LenkeKnut Johannesen Smørdal og Karen Hansdatter Møchsvold ble gift i Lindås i 1793 - LenkeHer er familien i Bergen i 1801, med blant annet tvillingene Christian og Synneve -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Dersom 'min' Knud er rette personen kan dette være vielsen til hans foreldre:LenkeLegg merke til at bruden kommer fra Schare, samme gard er fødested til Knud i (2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Til Litta: den ene datteren til Knut og Karen het Brithe Karine, og kan være oppkalt etter Brithe fra Schare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

I Bb for Alenfit Band II på garden Skare, er det henvist til et skifte datert 14 mai 1833 etter Nils Knutsen Meland, som ikke hadde barn og søskende arver, der er nemdn Brita Knudsdtr. gm Johannes Knudsen, som var død og etterlot seg 6 sønner og 2 døtre, Knud Johannesen Myksvoll og i Bergen, var død, 3 sønner og 2 døtre. Knud var gift med Kari Hansdtr. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Kari Hansdatter kom fra N. Myksvoll og var datter av Hans Knutson. Knut Johannesen var fra Skare, bruk III. Da de giftet seg bodde de først på Myksvoll, senere i Bergen. I tillegg til de tre sønnene hadde de også datteren Brita som giftet seg med Anders Jakobson på Smørdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil S. Halset

Hei Jeg takker alle for innsatsen og interessen. Har også fått en telefon vedr. en kilde som jeg må sjekke.Med hilsen Emil S. Halset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.