Gå til innhold
Arkivverket

[#79024] Lars Heggen f.1877, fødested: Fjeldberg


Gjest Rolf Jerpseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Jerpseth

Ft. 1900 for Kristiania viser: Lars Heggen m b el ug Elev v. musikkonservator. lever af laante midler f.1877 på Fjeldberg. Hvor er Fjeldberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det er forresten ei perle! ein nydeleg stad her i Sunnhordland, og prestegarden/kyrkja er så absolutt verd eit besøk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldrene til Lars er Bård Gunnarsson Dørheim f.1845, d.1923 gm. Guro Larsdtr. Bergsvåg f.1848, d.1938. Det er bilde av Guro i bygdeboka. Sønnen Larsf.1877 gift med Rine Torkildsdtr. Bodde i Bergen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

At jeg søkte har bakgrunn i en etterlysing på Anbytarforum. Jeg legger inn den her sammen med et svar fra meg, fra Johan Arthur kanskje heller:Jag söker uppgifter om en Lars? Heggen född ca 1870 i Norge. Var vet jag inte. Han flyttar så småningom till USA och där gifter han sig med en Maria Amanda Bernhardina Pettersson född 1873 02 24 Lojsta, Gotland, Sverige. Amanda har en son Chester Pettersson, född ca 1897, innan äktenskapet med Heggen. De får sedan dottern Loretta född ca 1901, sonen Bernard född ca 1905, och Larry född ca 1907. Någon som kan hjälpa mig med upplysningar om denne Heggen så skulle jag bli mycket tacksam. Hans föräldrars namn och ev syskon och var han är född någonstans. Tack på förhand. Hälsningar Majvor.Jeg fikk hjelp på Digitalarkivet: Foreldrene til Lars er Bård Gunnarsson Dørheim f.1845, d.1923 gm. Guro Larsdtr. Bergsvåg f.1848, d.1938. Det er bilde av Guro i bygdeboka. Sønnen Larsf.1877 gift med Rine Torkildsdtr. Bodde i Bergen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Du skriver i nr. 10 at han er født 1870, mens i overskriften står det 1877. Hva er rett av disse to? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Han er nok f.omkr.1870, det står 1870 i Census 1930 og 1872 i 1920.Han kom til USA omkring 1895-1898, det står to årstal der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

Beklager mangelfull informasjon! Innlegget i (10) er en etterlysning fra Anbytarforum av Majvor Mogren. Det er henne jeg har prøvd å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

Majvor Mogren skriver i innlegget (10): 'Han flyttar så småningom till USA och där gifter han sig med en Maria Amanda Bernhardina Pettersson född 1873 02 24 Lojsta, Gotland, Sverige.' Altså er det ikke 'vår' Lars Heggen fra Fjeldstad det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her er en annen mulighet. Lars f.1870 på Dørheim, mora er fra Heggen og han dro til Amerika i 1891. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Fann han omsider i 1910, registrert som Sare/Louis Heggen.Det står også der at han er innvandra 1898.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-) Johan Arthur finn det sikkert i FT her i Norge.Eg har funne det i USA sine FT på Ancestry.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Her er en Lars fra Heggen som dro til Amerika sammen med foreldrene:LenkeDet er vel ikke så godt å finne den rette når vi ikke har farsnavnet og nøyaktig fødselsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Jerpseth

Hei Marie! Jeg er ganske viss på at Mariann (19) har funnet den rette Lars Heggen registrert som Louis Heggen i New Jersey, innvandret 1898. Har uten hell prøvd å finne reisemåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ja, det er utan tvil den rette eg har funne i 1910-1920 og 1930 (namna på barna stemmer), han vert kalla Larry også i ei av teljingane, same som yngste sonen.Eg kunne godt ha lagt ut Censusane der eg har funne han og familien, men det vert mykje(stort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.