Gå til innhold
Arkivverket

[#79027] Svenske genline vert oppkjøpt - av ancestry.com


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Med tanke på at det koster ganske mye å bruke de svenske registrene er det vel ikke den dårligste nyheten å få.Jeg har ikke råd til å betale mange forskjellige aktører for å få tilgang til data og rent økonomisk er det en fordel å få betalingstjenestene samlet.De norske og danske kildene forblir forhåpentligvis gratis og dermed uten interesse for de store selskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

hei heitrodde egentlig at det var forbudt i Sverige og å ta betaling for opplysninger fra Arkiv, i hbert fall på den måten de gjør. Det er forbudt både i USA og her i Norge. En av hjemmesideeierne i USA ble jo utsatt for en Politirassia for noen år siden. Grunnen var at de ble mistenkt for å selge arkivopplysninger. Det er vel noen som husker den saken.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

(3): det er vel ikkje noko forbod mot å selje opplysningar, avskrifter eller kopiar frå arkiv her til lands?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

(4): eg burde vel presisert... 'generelt forbod'. Det er arkivmateriale som er sperra av personvernomsyn o.a., og det finst arkivmateriale som nokon har opphavsrett til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Jeg slapp en gang å betale for arkivstoff fra Sverige. Jeg satt i flere dager og leste mikrofilmer og hadde belaget meg på en klekkelig sum å betale for dette, men, siden jeg hadde bestilt dette stoffet gjennom et lokalt bibliotek, slapp jeg å betale. Gjett om jeg ble positivt overrasket ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.