Gå til innhold
Arkivverket

[#79054] Eidanger


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Trenger hjelp til og finne ut når Fredrik Andersson og Sophia Lockberg flytta fra Halden til Eidanger i Telemark.De kom fra Venersborg til Halden i 1852,og bodde i Sykehusgata.Har ellers det meste om fam.Håper noen kan hjelpe meg.På forhånd mange takk!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Innflytt.Sophia.Prot. ref. Side Lp.nr. Dato Flytta frå Flytta til År Merknad 3182 1 483 213 /03 1851 Vänersborg, P S Halden 1852 Døypestad:!!, S Rolle Stilling Førenamn Etternamn Gard/Bustad Kjønn Alder Attest 3182 Innflyttar g h Sophie Lockberg Sygehusgaden k 28 år 5/5-52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Fredrik døde i 1865,og da bodde de i Kokkersvold i Eidanger.Under 1900 tellinga bor Sophia med sin sønn Carl i Brevik. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Ja,men finner ikke når de flytta dit.Har leta både i Halden og Eidanger.Har helt klart oversett,men finner de ikke. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Da Anna Sophie døpes i 1859, bor de i hvert fall på Kokkersvold, men det kan se ut som om de har kommet fra SkienPermanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Mange takk Sissel!! Har leta både i Halden,Eidanger og Skien,men fant ingenting.Det må jo være reg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Har funnet de.De flytta fra Halden 1855,å meldte flytting til Gjerpen i Skien,men jeg vet ikke når de kom til Kokkersvold i Eidanger? Tusen takk for all hjelp!!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Innes Hansen

Hei Jeg skal snakke med en nabo av meg han har drevet med slekt(Langangen) her i mange år. Kanskje han har noe kjennskap til denne familien. Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Marianne Innes Hansen

Hei beklager at jeg ikke har svart før, har vært borte noen dager. Nå har jeg snakkes med mannen han viste ikke hvem personene er men han har masse papirer liggene med tellinger og div. Han skulle lete igjennom og se hva han fant. Legger inn nytt innlegg her så fort han har sjekket det opp kan ta noen dager. Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Innes Hansen

Hei igjen. Nå har mannen sett på innflytting mellom 1854 og 1859. De er ikke registrert i denne perioden som innflyttere til Eidanger.Jeg fikk opplyst at det ikke alltid skjer og at registreringen kan gå opptil 10år etter flytting så det blir litt for mye for han å sjekke opp.han har også sjekket Halden. du kan også prøve skattelister. Vet ikke om du har lest gårds og slektshistorie for Eidanger u. Kokkervold, står litt om familien der. Da hovedveien ble lagt om i Langangen i 1850-60 åra kom det mange tilreisende hit en av de var murmester Fredrik Andersen født i Sverige.Det står noe mer der, dette står ikke i boka Fredrik Andersen d. 17feb.1865, skriver ikke dødsårsak her, men du vet det kanskje, ellers kan jeg opplyse deg om det.Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Mange tusen takk igjen Marianne!!! Vet dødsårsaken til Fredrik Andersson.Jeg får sende en mail til Statsarkivet.Kanskje jeg får svaret der.Du må hilse naboen din og si tusen hjertelig takk for hjelpen!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.