Gå til innhold
Arkivverket

[#79071] Etterkommere etter John Johnsen, født 1840, Sæle/Manger i Hordaland (Øygarden)


Gjest Rigmor Lie Thorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Lie Thorsen

Jeg har lykkes med å finne navn på John Johnsens barn ifølge 1900-tellingen; Laurits, Regine, Joakim og Hermand. Hans kone het Martina Hansdatter. De bodde dengang på gården Sæle i Mangers herred.Hermand utvandret til USA i 1920 og flyttet ikke tilbake. På vegne av hans amerikanske familie, søker jeg derfor etterkommere etter Hermands søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Telling 1900,Sæle: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=1261&kenr=017&bnr=0016&lnr=00>LenkeJohn Johnsen og Martine Hansdatter fikk også datteren Johanne Hansine ,døpt 25 mars 1869: LenkeJohanne Hansine Johnsdatter ble gift med Ole Martin Monsen,og de bodde også på Sæle ved tellingen 1900.Hadde 2 barn ved tellingen.Vielsen 24 april 1897: LenkeJohn Johnsen og Martine Hansdatter fikk også datteren Kristine Karoline,døpt 9 juli 1871: LenkeJohn Johnsen og Martine Hansdatter fikk også datteren Anne Karine,døpt 2 mars 1873(nr 29): LenkeJohn Johnsen og Martine Hansdatter fikk også datteren Maria Marthalene,døpt 24 okt 1874:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Datteren Kristine Karoline(døpt 9 juli 1871) ble vel gift med Magne Johannessen,og de hadde 2 barn,Hermand og Joakim ved tellingen 1900.De bodde på Sæle. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f01261&gardpostnr=760&personpostnr=4895&merk=48Lenke995#ovre>LenkeVielsen mellom Kristine Karoline og Magne Andreas Johannessen 18 juni 1898:LenkeSønnen nr 2,Joakim Bernt Martin ble døpt 2 des 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Mariann Stokken

Hei Rigmor, ser av eit anna tema at du har kjøpt deg tilgong til Aftenposten: Kunne du hjelpt meg med nokre (2 stk) dødsannonsar?mastokkto(skriv to med 2)alfakrøllonline.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Nei, beklagar!Eg såg berre på fornamnet, og trudde det var Rigmor Waler Iversen som hadde laga dette temaet!Det var eigentleg ho eg skreiv til, trudde eg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.