Gå til innhold
Arkivverket

[#79103] Tydehjelp vedr. Peder Rolvsen som gifter seg 27.12.1764, Norderhov


Gjest Astrid Karin Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Karin Natvig

hei, trenger hjelp til å tyde stedsnavnet, Brand???, samt farsnavnet til Berthe. Hun nevnes oftest som Hansdatter, jfr. trolovelsen 22. juli, men det er ganger jeg tviler og lurer på om det egentlig skal være Jansdatter: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8524&idx_id=8524&uid=ny&idx_side=-125>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Karin Natvig

Takk, Ann-Mary - klarer du å tyde gårdsnavnet i forbindelse med 1767-dåpen (ligner sterkt på det da de giftet seg), Brands.....?Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Karin Natvig

Tusen takk! Brandahlen var det, samt Hansdatter, mvh. Astrid, som nå vet litt mer i jakten på flere aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Ellen Gilhuus

Hei AstridJeg er etterkommer etter Christopher og har en del av hans etterkommere og aner. Det er stoff som jeg har hatt lenge og ikke har noen kildeopplysning på, men det kan være noe å gå ut ifra. Har at Berte er født i 1735 og er datter av Hans Madsen Hønefos eller Braaten og Christine Hansdtr. men husker ikke hvor /hvem jeg har fått det fra.Er du interessert i det jeg måtte ha om slekta forover eller bakover så send meg en mail mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Karin Natvig

hei Ellen - vi er nok slektninger, ja! Klart jeg vil ha opplysninger, og min e-postadresse er: natvig@hotmail.no (NB: ikke 'dotcom', men 'dotno')mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.