Gå til innhold
Arkivverket

[#79134] Fåberg; Peter, Jens og Karl Simonsen / Simensen Vasrud, hvor ble det av dem?


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Simen Paulsen Bergumsenget f. 1854 i Gausdalen tok utflytting til Fåberg. Der ble han bosatt først på Ormerud og deretter på Vasrud, u/ Saxum. Der ble han gift i 18 sept. 1893 med Berte Johansdatter f. 1873. Paret fikk etter hvert 6 barn som er kjente. MEN; Peter født 22 nov. 1893, Jens født 10 april 1896 og Karl født 14 aug. 1904 (Har dåp på alle) er ikke å spore etter 1900.Faktisk ikke konfirmasjonen engang. De andre 3 barna er lokalisert. Kan disse være død? Eller fin det en annen forklaring?Alle opplysninger er velkomne.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

prøver igjen pga feil i hovedløkka:Her dukker Jens Simensen opp, men uten noen flere opplysninger enn hans navn - Oppland fylke, Mesna i Fåberg, Klokkerbok nr. 12 (1903-1924), Konfirmerte 1911, side 167. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5047&idx_id=5047&uid=ny&idx_side=-163>Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Har boka Husmannsplasser i Fåberg av Fåberg Historielag. Der står det at de hadde 9 barn, Simen Vasrud bodde der fremdeles i 1939, Stugua på ca 30 kvadratmeter ble revet i 1950. Jeg har bilde av tuftene, send meg en e-post: hagen-k alfakrøll online.no , så kan du få det som står om plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Grethe. Du skuffer aldri. TUSEN TAKK.Hei Kari. Tar gjerne dette jeg. mailer deg. For her kommer det flere barn som jeg ikke kjenner til ser jeg. TUSEN TAKK.Skulle det dukke opp noe/ Noen med mere opplysninger om disse på Vasrud, ta kontakt. Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Hei igjen! Det står dessverre ikke navn på de 9 barna, men tenkte det kunne være av interesse å se bildet av tuftene.Jeg fant en Asmund som er sønn av dette paret, vet ikke om du har dette. Men der står det faktisk at det er gitt tillatelse til å bruke navnet Elvheim, se nr. 14:Kildeinformasjon: Oppland fylke, Fåberg i Fåberg, Klokkerbok nr. 11 (1901-1921), Fødte og døpte 1902, side 10. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Kari.Har Einars fødsel,dåp og hans død. Også hans kones navn.Skal maile Richard.Takk igjenGunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.