Gå til innhold
Arkivverket

[#79155] Familien Salomon Kristoffer Olsen i Bergen


Gjest Renathe-Johanne Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Trenger innspill: Salomon Kristoffer Olsen født 1871 Furrebø, Førde gift i Førde med Anne Marte Andreasdatter. Barn: Olaf Anton 1890, Karl Johan 1896, Sara Kristine 1898, Albert Kristoffer 1899. Har funnet alle barna døpt og funnet familien i 1891-telling i Bergen. MEN etter siste dåp i 1899 i Johanneskirken er de sporløs forsvunnet. Sjekket 1900 i Norge emigrert fra Bergen. Trenger HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Salomon er min oldefar på farssiden. De flyttet til Skien, men uheldigvis ble FT1900 for Skien mangelfull og kom ikke med. Jeg har både aner og etterkommere til Salomon. Du kan kontakte meg på email: b-angela@online.no Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk Bjørn! Hadde jeg ikke allerede hatt grå hår, så hadde jeg fått det i letingen etter denne familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Hei Litta og Renathe-Johanne. Til opplysning kan jeg fortelle at Fam, Salomon Kristoffer Olsen/Førde flyttet videre fra Skien til Fredrikstad. De fikk fler barn i Skien. Andreas Johannes og Tidemann. Dersom dere går inn på Geni.com og søker der, vil dere finne ganske mye opplysninger samt fotografier. Kunne være interessant å vite hvilken relasjon, hvis noen, dere har til denne familien. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg har absolutt ingen relasjon til familien, men forsøkte bare å hjelpe Renate, hehe.Og når man ikke finner en hel familie, da er det noe galt og da bare SKAL man finne dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Hei Bjørn, da er vi i slekt. Salomon er broren til min tippoldemor Kristiane som giftet seg og bosatte seg i Bergen. Slekten bor i dag bl.a. på Askøy utenfor BergenJeg tar kontakt med deg pr mail. Har vært inne nå og 'snoket' i Geni.com (der er nemlig jeg også) Veldig artig å finne bilde av ham. Min mormor lever enda og hun er da 3-menning til en av dine foreldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.