Gå til innhold
Arkivverket

[#79156] Hvor kom Josefine fra


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Den dama er et mysterium.Har prøvd og finne Solveig også,men har ikke lykkes så langt.Hun må jo være født før 1902?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her gravstedsregistreringen for datteren Olga:1863697 Olga Åselie Solberg 0406 1991 000 03 3 Tanum Larvik Tanum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Fikk nå greie på at Solveig døde 21 år gammel.Da må hun vel ligge begravd i Eidanger,men hva etternavnet hennes var vet jeg ikke. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Fikk du greie på når hun døde, altså dødsår?Ellers ser jeg på konfirmasjonen til Ole Anton at moren hans var død og faren bodde på fattighuset. Men jeg klarer ikke å finne rett Ole Anton i f.t. 1900. Her er en del nåler som har gjemt seg godt i høystakken...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Fikk ikke greie på når hun døde,bare at hun var 21 år.Ja,det er som å lete etter nåla i den berømte høystakken.Rart at ingen vet hvor Josefine kom fra.Hadde jeg bare finni Solveig,så kan det hende det hadde stått noe der. Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Heller ikke bygdeboka for Øyestad, bind II, gir noen flere opplysninger. Under gnr. 10 Rise, bruk nr. 12 Aslakshave står det at i 1872 gikk bruk nr. 12 på auksjon til lensmann Lobes som samme år solgte bruket til:'Ole Gullovsen, født 1808 i Åmli, gift med Aase Olsdatter, født 1838 i Froland, barn: Ole, født 1869, Ole, født 1872, Ole Anton, født 1875.'Jeg lurer på om det er Ole Antons foreldre som bor her på Neersteeneie i 1865. Her står det at Ole Gullovsen var født i 1819 og han hadde ei datter Ingeborg A. født i 1862, Østre Moland: LenkeDa er vi like langt mht Ole Anton og hans kone...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Feil i hovedløkka, legger det inn en gang til:Heller ikke bygdeboka for Øyestad, bind II, gir noen flere opplysninger. Under gnr. 10 Rise, bruk nr. 12 Aslakshave står det at i 1872 gikk bruk nr. 12 på auksjon til lensmann Lobes som samme år solgte bruket til: 'Ole Gullovsen, født 1808 i Åmli, gift med Aase Olsdatter, født 1838 i Froland, barn: Ole, født 1869, Ole, født 1872, Ole Anton, født 1875.'Jeg lurer på om det er Ole Antons foreldre som bor her på Neersteeneie i 1865. Her står det at Ole Gullovsen var født i 1819 og han hadde ei datter Ingeborg A. født i 1862, Østre Moland: LenkeDa er vi like langt mht Ole Anton og hans kone...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Vet ikke om dette er den godeste Josefine,men med litt flaks kan det jo være henne. Tellingsår: 1875 Kommune: Fjære Kommunenummer: 0923 Navn på bosted: Bie ytre Antall personer registrert på bostedet: 9 Navn Familie-stilling Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet Jørgen Olsen hf g Huseier, Tømmermand paa Skibsværft 1822 Fjære Berte Aanensdatter Kone g 1833 Landvig Sogn P. Ole Jørgensen Jørgens Søn ug Matros 1856 Fjære Aanen Jørgensen s 1861 Fjære Mathilde Jørgensdatter d 1864 Fjære Amalia Jørgensdatter d 1866 Fjære Josefine Jørgensdatter d 1869 Fjære Jens Jørgensen s 1872 Fjære Anders Jørgensen s 1875 Fjære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Skal ikke utelukke henne,men da er f.dato på hennes gravstein feil.Denne Josefine er f. 30.10 1869,den Josefine det letes etter, skal ifølge gravsteinen være f.22.10 1868. Jeg fant ei Josefine f.1868,med datter Solveig ,i folketellinga 1900, men klarer ikke å finne dåpen til verken mor eller datter Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

(34) Kan dette være de samme som blir gift i Glemmen i 1888? Kildeinformasjon: Østfold fylke, Glemmen, Ministerialbok nr. 11 (1878-1917), Ekteviede 1888, side 616. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3446&idx_id=3446&uid=ny&idx_side=-606>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Hun skal være født i Høivaag i 1867, da finner jeg Jusine Syversdatter, født 22. oktober 1867, foreldre Syvert Jørgensen og Omine Jensdatter Kildeinformasjon: Aust-Agder fylke, Høvåg, Ministerialbok nr. A 4 (1859-1877), Fødte og døpte 1867, side 68. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

BINGO!!! Her fant jeg vielsen!Vest-Agder fylke, Vanse i Vanse, Ministerialbok nr. A 12 (1879-1903), Viede dissentere 1894-1902, tittel- og registersider m.m. 0, Døde og begravede , side 434. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4010&idx_id=4010&idx_listetype=vd&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-2>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Dere er fantastiske!!! Tusen hjertelig takk til dere alle!!!! Har vært i kontakt med noen som kjenner litt til fam.og de kunne fortelle at de trodde familien meldte seg inn i Jehovas vitner ca 1914-1915.Finnes det noe reg.på dig.arkivet fra det tros samfunnet? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Hei.Synes det er litt rart at familien skulle melde seg inn i Jehovas vitner i 1912-14 siden Olga og Josefa ble konfirmert i kirken i 1917 og 1923. Det kan da ikke stemme - eller ...Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

De som fortalte dette var ikke helt sikkre på årstallet,så det kan jo ha vært,eller må jo ha vært senere at de meldte seg inn.Hvordan kan jeg få tak i slike opplysninger?Er de og finne på nettet? Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Hei igjen.Mener at alle bøkene som ikke er skannet skal ligge hos de forskjellige menighetene/sektene. Enkelte steder ble de sendt til deres hovedkontor der de fremdeles kan være. Vet også om bøker/arkiv som har gått i søpla under storrydding. Statsarkivene kan også ha endel bøker.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.