Gå til innhold
Arkivverket

[#79158] Skipslister til USA 1885-1892, Andrew Miller foedt 1880?


Gjest Torhild Shirley
 Del

Recommended Posts

Gjest Torhild Shirley

Andrew Miller - Hans egentlige navn var trolig Anders et-eller-annet trolig foedt 1880 emmigrerte med sin familie til USA trolig i 1892, muligens i 1885. Veldig lite info aa bygge paa, men jeg haaper a kunne finne ham. All hjelp mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torhild Shirley

Etter a ha soekt i folketellinger i USA, har jeg folgende opplysninger: 1920 tellingen har 1873 som foedselsaar, 1930 har 1883. 1920 tellingen sier han ankom USA 1885. Vet ikke om det kan vaere til hjelp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Jeg vet du har disse fra før, men legger de inn da det kan være nyttig informasjonfor de som hjelper med søket.1930 United States Federal CensusName: Andrew Miller Home in 1930: Oakland, Alameda, California View Map Age: 47 Estimated birth year: abt 1883 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's name: Maud V Race: WhiteHousehold Members: Name Age Andrew Miller 47 Maud V Miller 48 Mary V Miller 8 Andrew Cosgrove 29 Florence Cosgrove 27Immigration year is 1892.-1920 United States Federal CensusName: Andrew Miller [Amelia Miller] Home in 1920: Seattle, King, Washington Age: 47 Estimated birth year: abt 1873 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Self (Head) [Head] Spouse's name: Maud Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Male Home owned: Rent Year of Immigration: 1885 [1895] Able to read: Yes Able to Write: YesHousehold Members: Name Age Andrew Miller 47 Maud Miller 36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

I følge 1930 census, så var Andrew 19 år ved første giftemål mens Maud var 24. Har de vært gift tidligere? For dette stemmer ikke med deres aldersforskjell, 1930 1 år eller 1920 11 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Andrew Miller - Maud Peterson - King Marriage Records Record Series: Marriage RecordsCollection: King Marriage RecordsCounty: KingReference Number: kingcoarchmc70068Groom's Name: Andrew MillerBride's Name: Maud PetersonRecording Date:Marriage Date: 9-20-1919Notes:Source: Lenke-Er dette din Andrew? Dessverre gir ikke marriage certificate noe opplysninger om alder eller foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torhild Shirley

Hanne Line, er nokså sikker på at dette er rette Andrew og Maud. I følge opplysninger jeg har, død Andrew den 27. oktober 1948 i Oakland, California - jeg har ikke funnet ham i dødsregistre her i USA, men det er mulig at de ikke hadde startet registre så tidlig. Takk for hjelpen.Torhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Social Security Death Index har stort sett bare registrering er fra og med tidlig på 60-tallet.Men dødsregistering startet nok mye tidligere enn det.Fant ikke noen Andrew Miller død 27. okt 1948 i California Death Index 1940-1997 på ancestry.com. Synd for det ville nok gitt oss hans fødselsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torhild Shirley

I papirene som jeg fikk, står det at han var født 1 mai 1880, men jeg er ikke så veldig sikker på at dette er rett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

U.S. World War II Draft Registration Cards, 1942Name: Andrew Miller Birth Date: 1 May 1880 Birth Place: Residence: Alameda, California Race: White Roll: WWII_1838083Født i Norge. Ser ut som fødselsdato kan stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torhild Shirley

Da gjenstår det bare å se om det finnes noen oversikt over emmigranter i 1880-1890 årene for å finne ut hva hans egentlige navn er og hvor han kom fra/hvem han reiste sammen med.... Takk for all hjelp så langt, Hanne Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.