Gå til innhold
Arkivverket

[#79163] Ole Olsen Lunde f. i 1844 på Lunde i Gjerstad, konf. 16 okt 1869 i Sande.


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Ole Olsen Lunde f. i 1844 på Lunde i Gjerstad, konf. 16 okt 1869 i Sande. Han ble døpt ved samme navn som sin eldre bror. Denne 1ste Ole ble min oldefar, og de kom med sin far Ole og sin stemor, Ingeborg Kittilsdtr. Sandaaker, og bosatt seg på Gutu i Sande. Siden jeg ikke finner ut når Ole nr. 2 giftet seg og hvor, så håper jeg en eller annen kan hjelpe meg.Liv og Jan O. Davidsen hadde et innlegg her i 2009, som jeg 'blandet meg inn i ;-) Men jeg fikk ikke tak i om det var Liv eller Jan som var etterkommere etter Ole nr. 2, fordi de bruker samme e-mail adresse her inne.Håper i det minste at en av dem leser dette og tar kontakt med meg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Har funnet ut at Ole fikk datteren Olga Christine f. i Røyken. Da var han gift med Karen Julie Carlsdtr. Fant ikke giftemålet deres hverken i Sande eller Røyken.Men.under folket. for Røyken i 1900, sto han oppført med konen Ingeborg Mathea, og fødstedet hans var oppført som Gjerstad i 1844. Så dette må være rette mann. En datter bodde hjemme, Marie, f. 15 sept. 1888. De hadde fra før døtrene Annette Josefine f. den 31 mars 1778, døpt 10 juni. Lille Aaraas. De fikk Karen Julie den 8 jan 1881, døpt 30 mars.Men finner ikke giftemålet deres heller.Med i følge folket. fra 1900 så må han jo ha flere barn her enn Olga Christine som visstnok utvandret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Nå har jeg i allfall funnet fler barn til Ole Olsen Lunde i annet ekteskap. 1. Annette Josefine, f. 31 mars 1878,2 Karen Julie, f. 8 januar 1881 og Marie Sofie f. 15 sept. 1888, alle i Røyken. Fant også konfir. til de 2 eldste jentene.Karen Julie Carlsdtr. gikk bort 26 april 1878 av Tæring. Fant også konfir. til Carl Oscar, men ikke til Olga Christine. Så nå tar jeg meg en god pause ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.