Gå til innhold
Arkivverket

[#79174] England 1876


Gjest Per Nilsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nilsson

Mathilda Christina Nilsdotter född 15/9 1840 i Högsby Kalmar Sverige. Utvandrar till England 1876 se GID 2511.25.66600 Genline Hur hittar man i England ?? Går det att följa hennes vidare äventyr i England??Hälsningar och stor förväntan på svarPer Nilsson Östervallskog Sverige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nilsson

Hej! Matilda hade två systrar men jag vet inte om dom var med på Englandsresan Fredrika Juliana Nilsdotter född 10/2 1843 och Ida Charlotta född 2/10 1849 Familjen finns på GID 61.13.20800 Kalmar A1:11 1848-54 p143 men där splittras familjen och jag har bara Matilda som jag lyckats följa till Englandsflytten se inlegg 79174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Hei igjenJeg spurte, fordi jeg fant en Mathilda Nilsson i folketellingen 1881, 40 år gammel, men hun bor med sin søster Hannah, 43 år.Legger ved bilde.

bilete9633.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine Coan

Det er en Matilda Nilsson gift med en John Erikson i 1876 ref Sep 1876 St George in the East 1c 798a. (Free BMD)Kanskje hun er i London i 1881 med barn Selma 1 år. Hennes mann er sjøman. Hun var født i 'Cailma Sweden'. Hennes alder er 32 år. Census ref. RG11 Folio/Piece 0457/95 Page 8Det er en gift sjøman John Erikson 27 år i på Swansea 'Ardelinis SS' Census ref RG11 Folio/Piece 5364/115Jeg fant disse på familysearch.Kanskje hvis disse er riktig Matilda og John Erikson, Matilda måtte lyve om alder. På å finne hvis det er riktig, må du kjøpe vielsesattest. Du kan undersøke referanse på free bmd. http://www.freebmd.org.uk/Jeg fant Selmas fødsel og vielse er her også. mvh Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine Coan

Jeg glemt. Det er en Matilda C Erickson 60 år døde i 1908 i London ref.September 1908 Poplar 1c 302. Jeg skulle har skrevet Matilda viet med en John Erickson. mvh Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristine Coan

I 1891 er en Matilda Erikson og hennes mann John og datterer Hilda og Selina i London og i 1901 de bor i Bromley. Hilda og Selma er 'Waitresses' og John er en 'dock labourer'. Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nilsson

Hej Kristine. Har fått mer upplysning om Matilda Christina Nilsdotter Att hon reste vidare till Amerika från England,men jag vet inte när och inte vart i Amerika. Hon kom tillbaka till Sverige 2/8 1905 för att då stå skriven som jungfru hos sin bror August Albrekt som avlidit 1899,och som hushjälp hos änkan och alla barnen som då var utan far. Matilda dör i Sverige 1918 som ogift Mitt intresse är att om möjligt finna utresan från England till Amerika,när det skedde och vart i Amerika hon bosatte sig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nilsson

Hej Kristene. Glömde skriva att det är fel Matilda som du hittat,men vore glad om du utifrån mina inlägg 79174 (1) (3) (8) kan hitta rätt Matilda Hälsningar Per Nilsson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg tenkte at hun kanskje hadde reist videre til Amerika, men har ikke funnet henne i Ancestry. Men hun reiste jo tilbake allerede i 1905 og jeg har søkt i Census 1910.Får prøve igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.