Gå til innhold
Arkivverket

[#79176] Folketellinger, enkeltsøk


Gjest Eva Helene Erntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Ja det er samme problemet her. Jeg fikk lagt inn firefox, men det måtte jeg bare få avinnstallert, da jeg ikke fikk noe til å virke. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det er ingen framgang i løsningen med serveren er jeg redd. Det kommer serversupport flyvende i begynnelsen av neste uke og vi håper det blir framgang da.Hva gjelder firefox og søking i enkeltdatabaser, så skal det fungere helt fint. Vi har ikke fått rapporter om at det ikke virker.Jeg vil gjerne prøve søket selv og se om jeg også opplever de samme problemene. Kan dere beskrive hvilke databaser dere har forsøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Må bare spørre: Har nå prøvd å gå via globalt søk for å finne en person, huker av i boksen for vedkommende,men havner et helt annet sted når jeg klikker videre på navnetPrøvde på denne:f.1887 fornavn: Hans etternavn: Arnesen her står som kjelde:Innflytta svensker i Østfold,men når jeg klikker videre på navnet kommer jeg til Døde i Korskirken Bergen ??Til (2):Prøvde meg også på Firefox,men det ble bare tull Har brukt IE i alle år uten problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Bruke Firefox. 1801 fungerer bra. 1865 og 1900 fungerer på kirkesogn nivå ikke på landsbasis. Tinglysningsdokumenter.. søker Hermark, Nes.. men kommer da ikke lenger ved å prøve gardnanavn skile kunne FØR.... Søk på indflytte svensker til Østfold fungerer bra... Mange Arnesen der men vet ikke fornavnet...ingen f. 1887 men 1888.. Begriper ikke at dere ikke sjekket at ny server fungerte før dere stengte den gamle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Jeg har prøvde å søke i FT 1900 - Kragerø et utall ganger i løpet av formiddagen. Uten hell. Nå har jeg vært borte fra pc-en noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Ser ut til å være oppe og går igjen. Må si meg enig med Solveig, bruken av IE har vært upåklagelig fra min side. Det store flertallet bruker vel IE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg har bare brukt IE hele tiden uten noe tull, og hadde heller aldri hørt om noen andre servere før nå. Thorbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Opplever det samme som Solveig - går via globalt søk, men når jeg klikker videre er det bare tull... Håper serversuppoerten klarer brasene i neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Feilkoblingen mellom treff og databaser i det globale søket kjente jeg ikke til. Tusen takk for meldingene!Vi skal få undersøkt dette også. Her er det forhåpentligvis bare at systemet kaller på gamle registerfiler, isåfall er det en enkel sak å rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Etter den midlertidige serveromleggingen, så er vår erfaring at IE bruker for lang tid på å sende og motta svaret når du søker, slik at de fleste vil oppleve tidsavbrudd og få feilmelding, eller at systemet bare står og henger.Tilbakemeldingene fra brukerne er at Firefox og Opera fungerer ypperlig. Selv bruker jeg Chrome til daglig og det fungerer utmerket. Også Safari går fint for de som har den.Søk i Kragerø i ft1900 går helt fint hos meg, i andre nettlesere enn IE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Jo da, Kragerø kom seg igjen i kveldinga i går. Mange enkeltsøk er til og fra synes jeg. Har lagt i Firefox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Kan man bruke ''Internet Explorer'' igjen som vanlig når dere har rettet til problemene neste uke ??. Jeg er så uteknisk, så jeg vet ikke om jeg kan innstallere ''Firefox'' el. annet alternativ ??.Mvh,Svehn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Tusen takk, gleden er stor.Svehn, 13, når jeg greier å få lagt inn alternative nettlesere tror jeg nok du også greier det. Får håpe det blir lenge til neste gang vi trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.