Gå til innhold
Arkivverket

[#79180] Anne Kristine Olsdatter, f. Strømsø 1845, konf. i Borre 1859. Hvor ble hun av?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Hei!Dette er vel et skudd i natta, men her trenger jeg nye og flere øyne for å komme videre!Anne Kristine Olsdatter ble født på Strømsø i Drammen 24.6.1845 (dpt 28.9.1845).Foreldrene: Ole Christian Andersen og Anne Maria Olsdatter.Familien flyttet til Borre/Horten ca. 1850 og datteren Anne Kristine ble konfimert i Borre kirke 31.7.1859. Etter det er hun sporløst vekk.Foreldrene bodde i Nedre Keisermark gt.17 i Horten i 1865, men flyttet til Lier en eller annen gang før 1875. De bosatte seg på Haug u/Frogner. Sønnen Bernhard var med på lasset tilbake til Lier, men datteren Anne Kristine er som sagt vekk allerede i 1859.Kan noen hjelpe?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Linde-Nielsen

Dersom hun var i live, er det sansynlig at hun giftet seg i løpet av ca. 10 årene før foreldrene flyttet til Lier.Mvh Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Har tenkt samme tanken selv, men har ikke funnet noe. I 1865 ville hun ha vært 20 år gammel (kan selvfølgelig være gift allerede da), men der har jeg ikke funnet henne eller noen 'brukbar kandidat'. Ikke at det betyr alt; broren hennes, Andreas, er heller ikke med i FT 1865, men han har jeg god kontroll på. Han giftet seg nemlig i Strømsgodset kirke 26.12.1866 med Anna Juliana Wikstrøm fra Nederkalix i Norrbotten i Sverige. De flyttet dit fra Lier rundt 1870.Men det var søsteren da... et problem er jo at navnet Anne Kristine Olsdatter er så vanlig!Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.