Gå til innhold
Arkivverket

[#79234] Kjempet i Boerkrigen - Var fra Vestfold


Gjest Tor Arne Lundquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Arne Lundquist

Når jeg var liten, fikk jeg høre at min oldefar hadde deltatt i boerkrigen. Jeg har alltid trodd at han var med i Det Skandinaviske korps, der det bl.a var med 13 Norske frivillige soldater. Jeg kom for en tid siden over en liste over hvem som var med i dette korpset Lenke ,men jeg kan ikke finne min oldefar her. Min oldefars navn var Andreas Børresen og han var født i Sandefjord i 1867. Jeg finner ham i FT 1875 for Sandefjord under navnet Andreas Olsen, men ikke i FT 1900, siden han da var i Sør-Afrika 1899-1900. Deltok norske soldater i andre avdelinger på Boernes eller på Brittenes side?Mvh Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Hei Tor Arne. Fikk en tanke når jeg leste innlegget ditt.Er nesten sikker på at noen Norske var med i krigen i Spania.Mener det var et tv program om det for ca et år siden.Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Arne Lundquist

Hei,Nei, Andreas Børresen var ikke i med som frivillig i Spania. Han døde i Sandefjord i 1935.Mvh Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibekke Holm

HeiDin oldefar var vel blant de som er nevnt i siste setningen:Apart from the Scandinavian Corps, some 34 Scandinavians are known to have participated in the Kommandos of Colesberg, Lüdenburg, Utrecht and Vrijhed, possibly other units as well. ViHo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.