Gå til innhold
Arkivverket

[#79273] Johan Wilhelm Johannessons barn.


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Trenger hjelp til og finne alle barna til Johan Wilhelm.Han var gift 2 ganger.Først med Hella Anette Olsdatter,se Tema 79094,så med Signe Amanda i 1910.Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Vivestad i Ramnes, Ministerialbok nr. III 2 (1900-1914), Viede dissentere 1900-1917, side 97. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3540&idx_id=3540&uid=ny&idx_side=-71>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Barna med Hella Anette som jeg har funnet er, Ole Vilhem 1905 og Knut Magnus 1907.Knut Magnus døde 29 Des.1912.Barna med Signe Amanda jeg har funnet er, Simeon 1911 og Hella 1914. Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Vivestad i Ramnes, Ministerialbok nr. III 2 (1900-1914), Fødte barn av dissentere 1907-1915, side 90. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Finner på DIS gravminner Undrumsdal gravsted i Re et par som må være disse. Signe Amanda Johansen f Simonsen 3-9-1878,d 28-10-1958. I samme grav Johan W. Johansen f 4-9-1869, d 29-8-1955.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Finner på DIS gravminner Undrumsdal gravsted i Re et par som må være disse. Signe Amanda Johansen f Simonsen 3-9-1878,d 28-10-1958. I samme grav Johan W. Johansen f 4-9-1869, d 29-8-1955.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Mange tusen takk Bjørg!!! Når det gjelder barna er det vel ikke alt som er registrert når de var disentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Et lite tips når du lager tema med en del informasjon. Lage litt flere avsnitt, så er det lettere å lese og skille ut informasjonen for oss som skal lete etter svar på spørsmålene dine. Håper du ikke blir lei deg om jeg sier det.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Neida,jeg blir ikke lei meg.Jeg blir veldig glad når noen retter på meg.Får jo ikke retta på feil hvis ingen sier ifra,så jeg sier tusen takk Grethe:) Har enda masse å lære,så ikke vær redd for og si ifra. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Karentse Elise var jo også datter av Johan Wilhelm.Hun ble født 25 Feb.1902,men henne ser det ut som det er umulig og finne.Tema 79094. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Ramnes/Vivestad,og under dåpen til Knut Magnus i 1907 står det:se under kvindekjøn.Hva menes med det tro??Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Vivestad i Ramnes, Ministerialbok nr. III 2 (1900-1914), Fødte barn av dissentere 1900-1907, side 89. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3540&idx_id=3540&uid=ny&idx_side=-66>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hvis du ser nederst i den delen som gjelder kvinnekjønn, er det innført et guttebarn der, som skulle være innført blant mannkjønnene.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

ja, det må være han som er feilinnført. Skulde vært innført ovenfor står det under året 1907 blant jentene. Hans skulle vært innført rett etter Knut Magnus.Sånn forstår jeg det, i alle fall.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Nei, hvis du ser på Hans, så har han helt andre foreldre enn Knut Magnus. Presten har rett og slett ført inn Hans på feil sted. Det har jeg også sett i andre kirkebøker.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Nei, hvis du ser på Hans, så har han helt andre foreldre enn Knut Magnus. Presten har rett og slett ført inn Hans på feil sted. Det har jeg også sett i andre kirkebøker.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Ja,har sett det før jeg også.Men den godeste Karentse Elise må jeg nok gi opp.Skulle jo tro at hun ble døpt på samme sted som brødrene,men det er hun jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan familien ha vært på flyttefot da hun ble født? Johan ble gift i Hof/Vassås og i 1905 var de kommet til Vivestad, da Ole Wilhelm ble døptVestfold fylke, Vivestad i Ramnes, Ministerialbok nr. III 2 (1900-1914), Fødte barn av dissentere 1900-1907, side 89. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3540&idx_id=3540&idx_listetype=fd&idx_kjonn=b&uid=ny&idx_side=-2>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Mulig de bodde i Tønsberg?? I 1926 fikk Karentse Elise datteren Harda Annette i Tønsberg.NR:3.Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Tønsberg, Klokkerbok nr. 10 (1920-1942), Fødte og døpte 1926, side 92. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=76&idx_id=76&uid=ny&idx_side=-94>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Hvor vet jeg ikke,men jeg mener å ha hørt at det var i 1925.Harda A er den eldste av barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hvis vi fant vielsen, ville vi kanskje se både fødested og hvor hun ev er konfirmert... Vet du noe om Karl Johan, mannen hennes?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her har jeg funnet Harda Anette i Fødselsregister for Tønsberg. Hun var født 9. juli 1925, og på foreldrenes adresse synes jeg det står Gunnerød i Sem, nå St. Olavs gate i Tønsberg. Her står det også at Karense Elise var født i Hof i 1902; ekteskapet ble inngått i 1925.Videre opplyser fødselsregisteret at Harda Anette ble født på Vestfold Mødrehjem og fødselen ble meldt sognepresten i Sem:Vestfold fylke, Tønsberg, Fødselsregister nr. 2 (1922-1928), Fødte og døpte 1925, side 106. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1342&idx_id=1342&uid=ny&idx_side=-110>Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Det står jo at han kom fra Brunlanes.Har sett etter vielsen der også,men har ikke funnet noe.Har også leta mange ganger i Hof etter Karentse E dåp.Kan det være at hun ikke er ført inn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.