Gå til innhold
Arkivverket

[#79291] Rakkestad og bygdebøker


Gjest Hilde Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Roos

Lurer på om noen kan gi råd om hvilke bøker jeg må låne når jeg skal ha innformasjon om når min slekt som bodde på Grøtvedt på 1800 tallet.Mine tipp oldeforeldre bodde der.Ole Gjerlougsen ble født 26/11 1826 gift med Maren Christensdatter født 5/9 1839 i Eidsberg.Har prøvd å låne bøker men får ikke de riktige bøkene så det har blitt noen bomturer på biblioteket.Kan noen opplyse hvilke bøker jeg må låne og da gjerne med årstall når de er utgitt. Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Hansen

Kontakt meg på jerikh alfakrøll hotmail dott com. Så kan du få en mailadresse som jeg ikke vil legge ut her, hvor du kan førespørre om hjelp med slektsforskning fra Rakkestad. Har fått hyggelig hjelp der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredrik J. Skjørten

Hei. Du bør huske på at det også finnes flere Grøtvedt-gårder i Askim, og det er lett å trå feil. Rakkestad har ingen komplett bygdebok. I T.H. Toftdahl og C.M. Krosby. 'Rakkestad Herred'. Fredrikstad 1914; finner du omtale av noen Rakkestadslekter, bakover mot 1600-tallet. Hilsen, Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.