Gå til innhold
Arkivverket

[#79300] Jon Baalsen/Bålsen Grønaasen,Meløy


Gjest Odd-Arne johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd-Arne johansen

Jeg leter etter forgjengerne til Jon Bålsen. I folketelling 1801 er han å finne på Grønaasen i Meløy med kone og 2 barn,en sønn og en datter.I tillegg har han 2 fosterbarn. Jeg søker hans far eller hvor han kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fra Dis,slektsforum: Han ble gift med Judith(a) Olsdatter rundt om 1790 og døde på Grønåsen ca. 1814. I folketellingen for 1801 er han oppført som Jon Baalsen. ...Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd-Arne johansen

Takk for svar. Fant akkurat dette en annen plass og fant også hans far og farfar men mangler årstall. Etternavnet har flere varianter etter hva jeg finner ut.Han stammer vistnok fra Velfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Det nevnes i lenken i inlegg 2 at faren er Baard Kristensen i Velfjord.Finner Baard Kristensen gift med Lucie Ingebrigtsdatter 31 mars 1739 i Velfjord: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=100254667705&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9Nlan&juris2=Nlan&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Nordland&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeOg Baard Kristensen gift med Eli Jonsdatter 21 juli 1754 i Velfjord:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd-Arne johansen

Så med andre ord gift 2 ganger? Hans far heter Christen Baarsen etter hva jeg ser. Da må Jon's mor være Lucie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Helge Angell

Det må ho slett ikkje. Det er tydeleg at Lucie ikkje etterlet seg barn når ho døyr (sjå skiftet etter henne på Dønnesli i 1755). Men Bård må ha gifta seg opp att med Eli Jonsdtr ganske snart etter at Lucia var død. Etter alderen oppgitt for Jon i skiftet etter faren i 1763, må han vera født kan hende same året som det vart skifta etter Lucie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.