Gå til innhold
Arkivverket

[#79303] Register til skifteprotokoller Christiania - vil noen ha det?


Gjest Geir Kamsvaag Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg tilbød Digitalarkivet et register for gamle skifteprotokoller for Christiania som jeg har brukt som et arbeidsverktøy. (se tema 78623 under scanna skiftemateriale: Skifteprotokoll nr. 1 for Oslo...).Nå viser det seg at DA foretrekker at det ikke skal være noe register som helst, heller det enn et midlertidig inntil et som tilfredsstiller DAs mal er på plass en eller annen gang i ukjent framtid. Derfor tilbyr jeg heller brukere mine registre som bør kunne spare dere for mye tid. Nå i ferien har jeg bare 1714-1720 med meg på 'reise-PC'en', men da denne ikke finnes i det hele tatt på nettet, er kanskje den det meste interessante). Hvor interesserte skal henvende seg, står på temaet under 'scanna skiftemateriale'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Hei Geir! Dette hørtes da veldig interessant ut. Har ikke noe konkret fra akkurat den perioden. Men hvilke perioder har du ellers tilgjengelig? Er disse registrene digitalisert, men bare ikke lagt ut? Eller er de trykt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Akkurat nå kan jeg bare sende 1714-1720 (som det helt mangler register for) - fra en annen PC kan jeg senere sende mine registre fram til 1800. Se beskrivelsen under 'Forum for scanna skiftemateriale' - der har du et 'klippet' eksempel på hvordan det ser ut og hvilke oplysninger den inneholder.'PS. For meg har dette kun vært et selvlaget arbeidsverktøy for å forenkle mitt arbeide og ikke ment for 'alle', men kan andre ha glede av det, er det bare fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.