Gå til innhold
Arkivverket

[#79309] Tydehjelp. Ingeborg Anna Røgh fra Lund, Lundøy Steigen. Far fra Gildeskål?


Gjest Grete Steigberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Steigberg

Ingeborg Anna er født i 1826 og er halvsøster til min oldemor. Deres mor er Birgitte Elisabeth Kjelstrup.Birgitte fikk Ingeborg Anna før hun giftet seg, og var da 19 år gammel.Spørsmålet er hvem som er hennes far.I Bygdebok for Steigen (MB Hansen) er ikke hennes far oppgitt.I kirkebøkene finner jeg henne som: født 10.03.1826, konfirmert i 1841, gift 02.10.1848 og som død 28-02.1849.I Skiftene ( CD rom) er hun oppgitt som Ingeborg Anna Røgh Bruun. Også i kirkebøkene er Bruun noen ganger oppgitt. I dåpsinnførselen er far oppgitt å være fra Inndyr i Gildeskål, men noe navn er ikke mulig for meg å tyde. Her kommer et forsøk på lenke:www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2617&idx_id=2617&uid=ny&idx_side=-46Når hun konfirmeres er alle konfirmantene oppgitt med fars for og etternavn, men hennes far kun med etternavnet Bruun.Jeg er forøvrig kjent med at medlemmer av slekten Bruun har vært/er bosatt i GildeskålEr det noen som kan bidra til oppklaring av hvem hennes far er?Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Steigberg

Får dessverre ikke til å lage lenker. Har forsøkt å følge en 'oppskrift' jeg fant et eller annet sted, men det hjalp visst ikke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.