Gå til innhold
Arkivverket

[#79310] Ella Andrea Larsen fra Siktesøya.


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Trenger litt hjelp igjen.Har fått spørsmål om og finne Ella Andrea Larsen.De opplysningene jeg har fått om henne er:Hun ble født på Siktesøya som jeg tror hører til Eidanger kommune i 1921.Et sted mellom 1939 og 1944 giftet hun seg med Kristoffer Nikolai Larsen,født i Brunlanes 1914.Hennes pikenavn er ikke Larsen.Vet også at Ella A døde i Brunlanes i 1944. Dette er desverre alt jeg har fått.Håper noen kan hjelpe meg og finne henne og familien hennes.På forhånd mange takk!!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner denne Ella Andrea, men det står Langesund på foreldrenes bopel - Telemark fylke, Brevik, Klokkerbok nr. 5 (1901-1924), Fødte og døpte 1921, side 64. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4963&idx_id=4963&uid=ny&idx_side=-67>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Men Langesund er jo ikke så veldig langt unna Siktesøya -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Mange millioner takk igjen Grethe!!!!!!! Tror du har truffet blink,for Ella A og Kristoffer N fikk en sønn som fikk navnet Knut Angel,og far til Ella A het jo Erik Angel.Det kan ikke være tilfeldig,og som du sier er ikke Siktesøya langt fra Langesund. Det må være riktig fam. Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette kan være faren til Ella i 1900 [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0804&kenr=008c&bnr=0080&lnr=01>LenkeHer er konfirmasjonen til Erik Angel Arnesen som bekrefter at foreldrene het Arne Andersen og Jakobine (født) Eriksen – se nr. 25 - Telemark fylke, Brevik, Ministerialbok nr. 7 (1882-1900), Konfirmerte 1896, side 140. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: LenkeDåpen til Erik Angel - Telemark fylke, Brevik, Ministerialbok nr. 6 (1866-1881), Fødte og døpte 1881, side 90. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk!!!! Utrolig hvor kjapt du finner fram.Jeg lærer vel etter hvert jeg også,og tar gjerne imot tips.:) Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Lurer på om dette er moren til Erik Angel i 1875 – Jakobine Eriksen - [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=0801&kenr=020&bnr=0009&lnr=00>LenkeOg her er hun i 1865 LenkeHun var datter av Erik Halvorsen og Karen Mathiasdatter. Her er dåpen se nr. 31 - Telemark fylke, Kragerø, Ministerialbok nr. 6 (1847-1861), Fødte og døpte 1859, side 97. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Mange takk Grethe!! Ella A giftet seg jo med Kristoffer Nikolai et sted mellom 1939 og 1944,men jeg finner ikke vielsen.De kan jo ha gifta seg borgelig, Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.