Gå til innhold
Arkivverket

[#79327] Baard Ols. fra Bakken,Velfjord


Gjest Odd-Arne johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd-Arne johansen

Søker etter opplysninger om Baard f.1651. Han er far til 2 sønne Joen og Christen. Hans oldebarn flyttet til Grønaasen i Meløy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Baard Olsen f. ca. 1651 giftet seg 1677 (se kirkeboka for Brønnøy) Siri Haagensdtr. Opsjøbakken. Barna: Ole f. 1678, Ingri f. ca. 1681, Jon f. ca. 1683, Randi f. 1685 d. 1687, Kari f. 1687 levde i 1713, og Christen f. 1690.Baard levde i 1701. Bosted var Opsjøbakken. Siri var dtr. av Haagen Olsen Opsjøbakken f. ca. 1607. Hun hadde brødre Claus og Jon. Jeg vet ingenting mer om Baard.Ole, Ingri og Christen giftet seg.Si meg om oldebarnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd-Arne johansen

Takk for info.Oldebarnet som jeg følger er Jon Baardsen.Sønn av Baard Christensen,sønnesønn av Christen Baarsen.Flyttet til Meløy hvor han overtok bygselet på gården Grønaasen i 1785 etter Henrik Pedersen. Fikk bygselsbrev på gården i 1804. Jeg har litt andre fødselsdatoer på Christen(1697) og Jon(1694)hva kan være riktig. Tok utgangspunkt i folketelling 1701.Da på Backen gård.Etterkommerne av Jon endte opp i Rødøy,hvorav jeg er den ene.Forutsatt at alt jeg har funnet stemmer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg har for Jon Baardsen d. 1813 g. 1789 Meløy, Judit Olsdtr. Bosted Gronaasen Meløy. Riktig?Baard d. ca. 1763 (skifte) og Eli Jonsdtr. (mora) har jeg ikke døden før. Har du sett døden til Eli?Om fødselsdatoene paa Christen (1697) og Jon (1694). Jon er 8 i 1701 og Christen er 4. Dette maa vaere feil som er ikke uvanlig. Christen kan du se daapen for i 1690. Ole var oppgitt aa vaere første barn, Randi var femte barn, og Christen var 7th barn. Jon er eldre og ingn daapen er funnet mellom 1678 og 1685. Flere aar mangler i kirkebøka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd-Arne johansen

Ja det er riktig med Jon og Juditha. Har funnet 2 barn av disse,Bertuel f.1789 og Ollina f.1795. Ikke funnet dødsdato for Eli. Baard og Eli hadde 4 barn.Jon,Lucia,Ane og Christen Kan du sende linken til dine kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Ja, barna var Jon f. 1755, Lucie f. 1757 (paa Akset i 1794 og Langfjord i 1799 og 1801, d. 1834 Saeteren ugift), Anne f. 1759 (g. 1788, bosted Sallbua), og Christen f. 1761 (d. 1815 g. 1790, bosted Fjelldalsøra).Jeg forstaar ikke hva du sier om aa sende linken. Jeg har brukt kirkebøker og skifter og folketellinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.