Gå til innhold
Arkivverket

[#79340] Slekten etter postmester Sten Trygve Torgersen (1898-1988)


Gjest Bjarte Hesjevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Hesjevoll

Dette temaet har sammenheng med debatt 78723: [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=78723&sok=hesjevoll&nr=4&antinnlegg=10&startnr=&antall=&spraak=#anker>Lenke debatt 78724: Lenke debatt 78947: Lenke og debatt 79016: LenkeSten Trygve Torgersen var født i Farsund 25. feb 1898 LenkeSten sine foreldre var Hans Andreas Torgersen fra Tysvær i Rogaland, og Henriette Amalie Reienertsdatter fra Farsund i Vest-Agder.Her er han sammen med mor og søsken i Farsund 1900: LenkeSten Trygve Torgersen var konfirmert I Farsund 15. oktober 1911 LenkeDette er mest sannsynlig gravstedet til ”vår” Sten Trygve Torgersen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Sten Trygve var gift med Ingrid Johanne Torgersen. f. 03.08.1916. Ho døydde så seint som 28.11.2007. I Arendal. Ho var fødd i Kristiansund. Ho flytta frå Odda til Arendal i 1960. Dette, og aldersskilnaden, kan kanskje tyde på at dei gifta seg i moden alder(?). Og dermed kanskje ikkje hadde born saman?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Takk Otto!Interessante opplysninger! Vil anta det samme som deg at det kanskje er en aldersforskjell her uten at jeg på noe vis vet det sikkert.Hvis vi antar at Ingrid og Sten ikke kjente hverandre før hun flyttet ti Arendal i 1960, vil jeg anta at datteren Sigrid har en annen mor. Dette er med bakgrunn i info som omtaler 'Sigrid' i 1964, og som indikerer at hun er eldre en 4 år.Ser også at disse opplysningene omtaler Sigrid som Sigrund.Klarer du finne dødsdatoen til Sten Trygve Torgersen i 1988? MVh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Bjarte.Utrolig hva en finner ved tilfeldige søk.. (Begynte med januar)Agderposten 12.03.1988:'Dødsfall: Min mann Sten Torgersendd4 1988 gdøde4 mars 1988 ti vel 90 år gammel dl gArendal 11 mars 1988 Bi egne og øvrige families vegne Ingrid Torgersen Begravelsen har funnet sted Arno Topland p Fr i voll 4890 Grimstad - TH 40 676Dato: 12.03.1988 på side 19 Les artikkelen' (Du må registrere deg for å lese hele artikkelen, står det.)Direkte sakset fra Agderposten - bokstavene er litt rotete, men det står altså at han døde 4. mars og ble begravet 11. mars 1988. Flaks.. :-)Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Takk for det Anne-Lise!Flaks er en del av 'gamet' og en viktig faktor!Linken er OK, men er usikker på om det er noe mer å hente på å kjøpe artikkelen?Er det Sten sin begravelse som har funnet sted med stedsangivelse, eller er det begynnelse på info om et annet dødsfall?Mvh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Ja, det lurte jeg også på.. Sten sin begravelse var dagen før dette sto i avisen.Må du betale for ytterligere tilgang? (Jeg klikket meg ikke videre.) Det er ikke sikkert at det sto noe mer i avisen, men det kan jo tenkes at det finnes en nekrolog litt senere?Morsomt var det i hvertfall å få treff! :-)mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Etter registrering får du tilgang til nyheter i 7 dager.... tror jeg det var.For å gå i arkivet kreves betaling!Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Det var jo datoene du trengte, og de stemmer vel, siden det (sannsynligvis) er fra dødsannonsen.Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Ja, når det gjelder Sten sin død og begravelse har vi fått svar med informasjonen i innlegg #4!!Vi leiter fremdeles etter den nå antatt første konen til Sten Trygve Torgersen, og mest sannsynlig mor til datteren Sigrid, og kanskje flere barn?Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Johnsen

Jeg fant et bilde på nett fra 1961, som trolig er av samme Sten:Lenke torgersen&searchObjectType=Unknown&onlyWithPictures=true&lastPageNo=1&noInResult=4Hvis en søker på navnet kommer det frem tre andre bilder og.geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Johnsen

Jeg fant et bilde på nett fra 1961, som trolig er av samme Sten:Lenke torgersen&searchObjectType=Unknown&onlyWithPictures=true&lastPageNo=1&noInResult=4Hvis en søker på navnet kommer det frem tre andre bilder og.geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.