Gå til innhold
Arkivverket

[#79359] Sersjant Anders Olsen Wiig, Halden


Gjest Marit Flinth Stegerød
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Flinth Stegerød

Hei.Anders Olsen Wiig bosatt i Fredrikshald (Halden) får et uekte barn med Gunhild Andrine Andersdatter.Barnet heter Johan Arnt Wiig og er født i Fredrikshald 31 okt 1809. Jeg finner ikke ut hvor foreldrene kommer fra. Kan noen hjelpe meg?Hilsen Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ved konfirmasjonen til Johan står det at foreldrene nå er gifte. Har du funnet vielsen? Der er kanskje spor etter opphavKildeinformasjon: Østfold fylke, Halden, Ministerialbok nr. I 3 (1815-1834), Konfirmerte 1826, side 534-535. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7416&idx_id=7416&uid=ny&idx_side=-256>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Flinth Stegerød

Tusen takk for svaret.Jeg har ikke funnet vielsen.Det er en vanskelig nøtt å knekke. Hilsen Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Her er dåpsinnførselen 1809 Uekte børn helt nederst til høyreLenkeVielsen blir nok verre, kirkebøkene er tapt, men enkelte ganger kan en finne vielsedatoen føyd til ved barns dåp.Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Flinth Stegerød

Tror de gifter seg i 1815. I 1817 får de et barn, Ole Alexander Wiig ,døpt 3 des 1817 i Fredrikshald.6 jan.1822 døpes Anne Petrine i Fredrikshald, men får ingen opplysninger ut av det. Marit. Wiig er vel et gårdsnavn fra distriktet kanskje? Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Det er mange som bruker navnet Wiig i Berg og Skjeberg. I Forstøms byhistorie er det såvidt nevnt en sersjant Wiig som drev en mindre skole i Halden.Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Flinth Stegerød

Jeg kan lese i Forstrøms bok om jeg blir litt klokere av det. Takk for opplysningen. Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.