Gå til innhold
Arkivverket

[#79391] Borgelige vielser Tune/ Sarpsborg


Gjest Hilde Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Roos

Er det noen som vet hvor man kan finne borgelige vielser i tidsrommet 1950-1968? Har søkt lysninger i kirkebøkene uten hell men det står kanskje ikke der.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Borgerlige vielser finnes i sorenskrivernes og byfogdenes vigselbøker. Jeg mener at protokoller for Tune sorenskriveri fram til godt forbi 1950 er avlevert til Statsarkivet i Oslo. For Sarpsborg byfogd er det avlevert vigselbøker fram til 1952 (Lenke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Sarpsborg byfogdembete blelagt ned i 1952 og ble erstattet av Sarpsborg sorenskriveri. Vigselbøkene går der fra 1953 til 1976 (Lenke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Takk for svaret men her trenger jeg litt veiledning da jeg er helt grønn når jeg kommer til slike sider for jeg har ikke så mye erfaringer med data.Mvh Hilde Roos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Dette er bare kataloger som viser hva som finnes i arkivene, ikke digitalisert materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.