Gå til innhold
Arkivverket

[#79393] Lars Helgesen Fleskhus, Verdal


Gjest Gyrid Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gyrid Jørgensen

Er det noen som vet mer om en Lars Helgesen Fleskhus og hans kone Sissel Pedersdatter?Jeg har for en del år tilbake notert meg at de skulle ha blitt gift i 1720, sannsynligvis på Verdal.(Glemt å notere meg kilden)De fikk hvertfall to barn; Jeremias født 1721, død 1782 go en datter Marit som skal være født rundt 1724. Mvh Gyrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Her: Groom's Name: Lars Helgesen Groom's Birth Date: Groom's Birthplace: Groom's Age: Bride's Name: Sidsel Pedersdatter Bride's Birth Date: Bride's Birthplace: Bride's Age: Marriage Date: 01 Dec 1720 Marriage Place: Verdal, Nord-Trøndelag, Norway Groom's Father's Name: Groom's Mother's Name: Bride's Father's Name: Bride's Mother's Name: Groom's Race: Groom's Marital Status: Groom's Previous Wife's Name: Bride's Race: Bride's Marital Status: Bride's Previous Husband's Name: Indexing Project (Batch) Number: M42705-1 System Origin: Norway-EASy Source Film Number: 125443 Reference Number: B 1 P 68 Collection: Norway Marriages, 1660-1926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Flott, da fant dere vielsen, jeg overså den da jeg lette etter den selv. Ingen gårdsnavn nevnt her som kunne gitt noen hint om opphav, det var jo litt ergelig.Det er synd at 1701 tellingen mangler for Verdal, det hadde kanskje hjulpet meg til å finne mer bakover. Mvh Gyrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes noen få Helge i 1665, men de er husmenn og blir nok ikke så enkle å finne.Har du sjekket i Verdalbøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Hei. Det er nevnt en Lars Helgesen på Fleskhus Lille etter 1719. han var åpenbart ikke der lenge, da det anføres at han var der ihvertfall til 1721 - Neste oppsitter fikk bygsel i 1734. - Ut over dette er det ingen opplysn. om denne Lars Helgesen på Fleskhus Lille. - M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Jeg tror jeg har kikket i Verdalsbøkene tidligere, men jeg skal prøve å få tak i de igjen for å se om det kan stå noe mer om denne familien på Fleskhus, men det var kanskje derfra du fikk dine opplysniger Alv?Jeg finner ikke datteren Marits dåpinnførsel,men hvis de ikke ble lenge på stedet kan jo hun ha blitt døpt i et annet sogn. Takk til dere begge forresten. Mvh Gyrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Jeg fant vielsen til datteren Marit, som ble gift i Skogn i 1751 med Gunder Olsen Ertsaas, det ene vitnet var en Lars Helgesen Ochenhaug, det kan jo være hennes far som kan ha flyttet fra Fleskhus til Ochenhaug/Aachenhaug i Skogn. Jeg får hvertfall se om dette sporet fører meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.