Gå til innhold
Arkivverket

[#79394] svensken magnus erikson


Gjest anita mauseth
 Del

Recommended Posts

Gjest anita mauseth

Han kom muligens fra kvillinge, norrkøping.Han er far til clas fredrik erikson . Er dt noen som vet noe om far til clas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anita mauseth

litta . Alt jg vet er sønnen clas er født 22.11.1819 Og de oppl som står om clas føde sted mer vites ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Siden dette spørsmålet henger sammen med de andre du har hatt bør du legge inn linker til de andre debattene. Du vet jo når sønnen giftet seg, hvor sønnen har bodd, hans hustru/barn etc. Alt dette i sammenheng kan hjelpe til å finne familien i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Jeg regner med at dette er din slekt. Hva vet du om hans kones forfedre? Var de innvandrere og hvor kom de i så fall fra? Ofte kom de fra samme område og alle små hårstrå kan satt sammen i en sammenheng gi det du trenger for å komme videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anita mauseth

Ja dt er min slekt.Alt jg vet er at sønnen clas giftet sg i søndeled i 3.3.1861 .Dette er antaglig andre gang han gifter sg første gang mest sannsynlig i hjem landet sitt. fikk han en dtr som er en av mine forfedre.Min ane i norge er fra andre ektesakp Dm bosatte seg i gjerstad på siljedokken mn i 1865 bodde ikke han md dm.En i fam har fortalt at han dro hjem til svergie igjen.kanskje pga fam der,vet ikke mer om han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Har du forsket på den norske konas forfedre? Hvordan vet du at han hadde kone/barn i Sverige? Hvis en i familien har sagt det må jo den personen ha noe mer å komme med, f.eks. hvordan de vet det. Det er tidkrevende å lese gamle kirkebøker/husforhör så vi kan ikke hjelpe deg bare på synsing/mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anita mauseth

sorry mn dt er ingen som vet noe mere.da får prøve finne ut mer om magnus på egenhånd tusen takk for all hjelp Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

«Brudgommen foreviist Præsteattest dat. 28/8 57 i Köping i Calmars og Ølands län i Sverige» tror jeg det står.I hvilken kilde finner du fødselsdato 22.11.1819?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anita mauseth

Dt sies av eldre fam at han har vært gift i hjemlandet sitt før han kom til norge.etter som jg har blitt fortalt er dt ingen som vet mere om dm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

(8) Ting tar tid Anita. Kan du opplyse om hva du vet om kone2 og hennes forfedre?(10) Se debatt 79379. Link i (13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Det som til nå (om ikke Anita vet mer) er kjent om Siri Olsdatter, er vel det som er opplyst ved giftermålet i Søndeled i 1861. Hun er da 26 år, født i Kragerø, men oppholder seg ved Egelands verk. Faren er en Ole Thomassen.LenkeUt fra disse opplysningene burde det jo være overkommelig å finne ut noe mer om hennes opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

En brukbar kandidat kan jo den Siri Olsdatter være, som ble f. 28/3 1834 og døpt 27/5 s.å. i Sannidal kirke. Foreldre: Ole Thomassen Støle og Aslau Knudsdtr. Men du vet kanskje mer om dette selv, Anita?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Du har nok den rette der Oddbjørn. Hadde vi fått noen aner bakover kunne vi fått avkreftet om de er innvandrere eller ikke. Thomas var jo et veldig vanlig navn i Sverige før, særlig på finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Telemark er jo et stort område. Er det de rette foreldrene jeg har funnet i Sannidal (innlegg 16)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Anita kan du legge ut anene her, så slipper vi å leite. Jeg stiller letingen videre på svensken i bero til jeg vet mer om konas aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Det hadde vært fint om du kunne legge ut navn/fødselsår/sted på Oles aner. Jeg vil gjerne sjekke originalene for å se om det finnes noe der som kan lede oss videre til Klas sine aner. Jeg finner ikke Klas født hverken i Kalmar, Kvilling eller Norrköping. Siden det står Kvilling som fødested kan han ha blitt døpt i et annet sogn selv om han er født i Kvilling eller han kom til Kvilling som barn. jeg sjekket husforhöret 1823-1827 i Kvilling, men fant ikke familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.