Gå til innhold
Arkivverket

[#79397] Jochum Billingthon og Sidsel Aanensdatter - Kristiansand 1819


Gjest Arne Kjetil Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjetil Andersen

Ekteparet hadde bl.a. en datter, Anne Margrethe, døpt 15 Aug 1819 Permanent sidelenke: LenkeDet står der at Jochum var Portner paa tugthuset og Sidsel var tugthuslemBakgrunnen for at begge var på tugthuset er jeg takknemlig for hjelp til å finne ut.Jochum var snedker av yrke.I FT 1801 hadde de en ugift tjenestepige, Anne Doller, 18 år. Hennes herkomst og skjebne er også interessant å vite mer om. Navnet høres dansk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** ligner litt på en gren til Baas i Åmli.kun for morro skuld.*** mvh kse ***Etterkommere etter Lord Sidny Joachim Billington 1 Lord Sidny Joachim Billington f: i Kom Til Norge 1808 Slo Seg Ned I Kristiansand d: i Løyste Borgerbrev 21Des 1808 I Kristiansand .. Sissel Wigård f: i Kristiansand 2 Kristian Sidney Joachimson Billington f: 05 sep 1812 i Kristiansand d: 19 nov 1850 i Selberg - v åmli - som fattiglem ... Ulvhild Jonsdtr Indjordet f: 08 jul 1811 i Fødd 4 Aug Er Rett Årstallet Er Kanskje 1811 g: 08 jul 1837 i Mykland - krkbk d: i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjetil Andersen

Til Kjetil innlegg(2):Dette var interessant. Hva er kildene dine ? Johannes Christian er navnet på sønnen som ble født 5/9-1812 i Kristiansand. Hvor har du Kristian Sidney fra ?Til Berit innlegg (3):Takk for lenken. Den viser at Jochum ble født i Kristiansand i 1773 (kilder Kristiansand kirkebøker).Spørsmålene mine gjenstår.Mvh Arne Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** til Arne Kjetil.Vedr kilder til mitt - stiller jeg her litt svakt.Har ikke notert noe . Muligens Norges Bebyggelsemen kommer til å se mer nøye på dette .Det er svært sannsynlig at vi er borti samme folkene.Bilington er jo et sjeldent navn - og i tilllegg passer jo Sissel (mitt Wigård ) - det som forsterker den antagelsen er at ekteparet har en sønn som heter Aanon.*** jeg går ut ifra at du har emailadresse - utskrifter her på debattsiden blir veldig rotete - derfor:MIN EMAIL ADS ER *** eidskard#frisurf.no ***For tiden skrives det bygdebok for Åmli hovedsogn - og forfatteren vil nok veldig gjerne ha så mye som mulig om dette temaet.*** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjetil Andersen

Min e-mail er sandsteel@gmail.comSidsel kalles Sidsel Aanensdatter Wigaard og Berg ved noen av barnedåpene.Christian Billington som døde 37 år gammel 19 Nov 1850 i Åmli passer med Johannes Christian Billington født i Kristiansand 5 Sep 1812.Ft 1801 KristiansandAanen Wigaard 77 år 2. ekteskapLisbeth Gundersdatter 61 Hans kone 1. ekteskapDette er vel Sidsels foreldre. Begge stammer fra Flekkerøya i Oddernes.Mvh Arne Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** mye å hente fra denne tråden -Jeg finner i folketelling for Kristiansand 1865.Vilhelm Christian Ludvig Billington 37 år dvs fødd ca 1828 med ektefelle Johanne Pedersdtr 31 år dvs f ca 1834Mannen er merket med fødd i Christiania. (men det også kan jo være Christiansand?)Har lett gjennom kirkebøker for Krsand S uten res. Det å starte på leit i tigerstaden krever stort mot ?*** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.