Gå til innhold
Arkivverket

[#79406] Hjelp lesing i Alstadhaug kirkebok fra 1714-


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg trenger hjelp til å finne disse personers i Alstadhaug kirkebok. Det skal være flere barn, men de dør.Christian Larsen, Andøy Sara Bjørsdatter Ursin Anne christensdatter Ursin Michael Christensen UrsinSara dør ikke her, men i Lofoten. Begge barna er antakelig født før 1720.Det står om sognehistorikken at det skal være en alfabetisk oversikt, men den kan jeg ikke finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Martinsen

Sara Bjørnsdatter Ursin omfattes kanskje ikke av kirkebøkene, som begynte i 1714. Det sees at Bjørn Michaelsen Ursin fikk en datter i 1715. Sara kom til kanskje noen år før dette.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hans Egil: Jeg regner med at du mener Alstahaug (ikke Alstadhaug)?Alfabetisk oversikt finnes i kirkeboka for Alstahaug/Herøy, her: Lenke Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Hei ElseBeklager, jeg stavet det feil. Ja det er Herøy jeg er interessert i.Jeg har akkurat blitt klar over at Sara Ursin ble gift med Christen Larsen Andöen. Hun opptrer flere ganger som dåpsvitne på Helgeland og jeg har lenge hatt Anne Christensdatter Ursin som en mulig datter. Nå viser det seg at dette er riktig og jeg skulle bare gjerne hatt en bekreftelse på at Andö er riktig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Til (5): Den første i 1719 er Ane Christophersd. Huusvær. Ingen Ane i 1717 såvidt jeg kan se.Til (6): Venstre side, 1723, står det Michel Nielss. som siste navn på listen.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Det ser ut som om det er en Michel Paulsen og tre Marith Christensdatter. Kildeinformasjon: Nordland fylke, Herøy i Alstahaug, Ministerialbok nr. 834A01 (1714-1737), Annen liste 1714-1723, uten sidenr. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16566&idx_id=16566&uid=ny&idx_side=-180>Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.