Gå til innhold
Arkivverket

[#79417] Jurgen Rolandsøn og Ingebor Olsdatter, gift Overhalla 1755


Gjest Edith  M Toft
 Del

Recommended Posts

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei.Det står mye om Jørgen og familien i bygdeboka for Høylandet. Forran navnet til Jørgen står det viduus. Ser det står det forran andre folk også, kan det bety enkemann?? Dette var ihvertfall Jørgens 3. ekteskap.Jeg synes kanskje det står Olstad bak Karen Olsdatter. Det er ingen gård på Høylandet som heter det, men det er en Okstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Takk Erlend!Jeg får se om jeg får fjernlånt bygdeboka for Høylandet.Hun heter Ingebor Olsdatter og ikke Karen, Det ser mer ut som det står Oc(g)stad enn Olstad. De fikk jo en sønn Anders Jørgensen i 1767 på Stiklestad, Verdalen, som er en av våre forfedre. Har du ikke funnet ut noe mer om disse?Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Det var selvfølgelig Ingeborg. Dette kan ikke være de som fikk en sønn Anders Jørgensen på Stiklestad, Verdalen i 1767.Disse folka bodde på Høylandet hele tiden.Skal se om jeg finner ut noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

HeiHar du Anders Jørgensen som far for Beret Andersdatter??Jeg har Anders Bastiansen som far for henne, har dette ut fra bygdeboka. Men det er en del år siden jeg har drevet med denne delen av slekta.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Folketellingen 1815 for Verdal: LenkeDette må være Elling og Beret. Det er derfra jeg har alderen til Beret. Margrethe Aagesdatter bor også på stedet.Dette passer bra med Beret, datter av Anders Bastiansen og Margrethe Aagesdatter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Dette ble vanskelig, men du har kanskje rett Erlend. Det er synd at ikke morens navn står i dåpinnførselen. Da har jeg nok ført en del feil inn, som forfedre til Beret Andersdatter. Er dette dåpen til Beret, nest nederst på andre siden. År 1786 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2481&idx_id=2481&uid=ny&idx_side=-29>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.