Gå til innhold
Arkivverket

[#79427] Kirkeår omgjort til dato


Gjest Petter Svindland
 Del

Recommended Posts

Gjest Petter Svindland

Finnes det en måte å regne seg frem til hvilken dato hendelser i kirkeåret var? Ev. en nettside som kan vise kirkeår med datoer tilbake til begynnelsen av 1700-tallet?Å få oversatt latinen i de eldste kirkebøkene er det jo mulig å få til, men når slektsprogrammet ønsker dato, så er det vel flere enn meg som sliter?mvh Petter Svindland

bilete9691.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Selv bruker jeg programmet 'Dage' men også Olav Heskestads 'Kalender for historie og ættegransking'. Den siste er utgitt på Universitetsforlaget i 1965. Jeg tror kanskje du kan finne noen linker til programmer her på DA, ved å se på hva som finnes under 'Nyttige lenker'?4. søndag etter Hellig 3. Konger i 1776, var forøvrig 28. januar.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Svindland

Kjempeflott. Jeg lastet den ned og forsøkte programmet, og det tok null komma svisj så hadde jeg datoen Den får jeg mye nytte av. Tusen takk, Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.