Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Terje Aarland

[#79429] Leonard Aarland f. i Bergen eller Austevoll (Sund) rundt 1900-tallet

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvem foreldrene til Leonard Aarland var? Han ble født i Bergen eller Austevoll (Sund) på starten av 1900-tallet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Jeg tror at han ble født i 1893

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Jeg har prøvt å søke i kirkebøkene for Austevoll, Møgster og Sund uten å finne han der. Det er mulig at han kan ha blitt fødd i Bergen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

Hei, I 1912 i Bergen bor Leonhard Johan Årland født 7/1-1893 i Bergen, sammen med Hilma Aarland født3/7-1891 og Leif Årland født 21/11-1894, i Egedesgate 11, Leonhard er da Maskin Lærling og bor hos Lars Gunnar Olsen Styrmand. Jeg finner ingen av disse født i Bergen. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Denne Leonhard Johan er født i BergenLenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

I 1900 bor de også i Egedesgade 11, og foreldrene er da Gunnar Olsen og Ingeborg Olsen, mens barna har fått Johannesen som etternavn, da er det foreldrene som de bor hos i 1912, og Lars Gunnar Olsen er født i Bergen 5/12-1868 og konen Ingeborg Olsen er født i Ytre Arna 14/10-1868, der bor fem andre barn på samme adresse i 1912 alle med Olsen som etternavn, Elisa Johanne 18/12-1896, Edel Ivana 4/7-1899, Ingeborg 8/4-1902, Gunnar Bjørn 21/4-1909 og ett udøpt pigebarn født 22/1-1912. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Regner med at det er Ole på fire år herLenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Vielse i 1898 for IngeborgLenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Aarland

Takker for veldig god hjelp. mvh Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.