Gå til innhold
Arkivverket

[#79429] Leonard Aarland f. i Bergen eller Austevoll (Sund) rundt 1900-tallet


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvem foreldrene til Leonard Aarland var? Han ble født i Bergen eller Austevoll (Sund) på starten av 1900-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har prøvt å søke i kirkebøkene for Austevoll, Møgster og Sund uten å finne han der. Det er mulig at han kan ha blitt fødd i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Hei, I 1912 i Bergen bor Leonhard Johan Årland født 7/1-1893 i Bergen, sammen med Hilma Aarland født3/7-1891 og Leif Årland født 21/11-1894, i Egedesgate 11, Leonhard er da Maskin Lærling og bor hos Lars Gunnar Olsen Styrmand. Jeg finner ingen av disse født i Bergen. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

I 1900 bor de også i Egedesgade 11, og foreldrene er da Gunnar Olsen og Ingeborg Olsen, mens barna har fått Johannesen som etternavn, da er det foreldrene som de bor hos i 1912, og Lars Gunnar Olsen er født i Bergen 5/12-1868 og konen Ingeborg Olsen er født i Ytre Arna 14/10-1868, der bor fem andre barn på samme adresse i 1912 alle med Olsen som etternavn, Elisa Johanne 18/12-1896, Edel Ivana 4/7-1899, Ingeborg 8/4-1902, Gunnar Bjørn 21/4-1909 og ett udøpt pigebarn født 22/1-1912. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.