Gå til innhold
Arkivverket

[#79430] Føllingaunet i Steinkjær


Gjest Kristin Biseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Biseth

Noen som har gårdshistorie over Steinkjær, Nord-Trøndelag mest sansynlig Følling. Leter etter min filleonkel Erling Føllingaunet født i 1918. Da jeg skrev til Følling Camping fikk jeg greie på at det ble skilt ut en gård fra Følling ca 1900 som ble hetende Føllingaunet. Men har også hørt at det finnes ei grend som heter Føllingaunet. Mer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Dette er ei nyttig side å bruke når man leiter etter fol i Stod prestegjeld: http://www.sorhoy.se/stod/velkommen.asp Men her finner jeg bare en person med navn Erling født i 1918, og han er oppgitt til å ha fødselsdato 27.07. Kirkebøkene for Følling sogn for dette året er ikke lagt ut på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Gravstedet til Erling Føllingaunet. Det står at han er født 20 mars 1918.Døde 10 april 1986.Gravlagt i Mo,Nord Odal. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Karlsen

Jeg har Erling f. 1918,sønn av maler Arnt Magnus Eilertsen (Strandvik) Langhammer, f. 1882 i Stod og hstr. Anna Sofie Olsdtr. Føllingaunet, f. 27. august 1878 Stod. Arnt Magnus er sønn av Eilert Olaus Arntsen f. 1839 og hstr. Johanna f. 1845. Disse bodde i en Strandvikplass. Foreldrene til Anna Sofie finner du i lenke under innlegg (2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.