Gå til innhold
Arkivverket

[#79440] SF Cornelius Helgesen f ca 1784 i Svanø? Opphav?


Gjest Kirsti Rye
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil Russøy

Det ser i alle fall ut til aei dei har budd på Standal også ved barnas fødsel. Her er søstra Helga sin dåp Lenke. Det manglar mor. Cornelius ser ut til å ha vore døypt i dei åra som det manglar kirkebokregistreringar.I 'Soga om Flora fram til 1801' er det oppgitt at Helge Ivarson Fletene fekk bygselsbrev i 1778. Kanskje han var frå Holsen eller Mo i Førde?mvh egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

I Albert Joleik so bok 'Soga om Flora fram til 1801'Finn eg sitat:' 1778 - bygslesetel (med skuldbrev) frå Madam Munthe til Helgje Ivarson Fletene (holsing ?) på 1pd. 12 mrk., som Anders Bendiksen sa upp.'1782 - Helgje Ivarson hadde jorda på 1pd 12 mrk. på bygsl, no fekk han skjøyte.'Det står ingen ting om kona til Helgje. Albert Joleik spekulerar i om Helgje kan være frå Holsen i Førde.Så eit lite sidespor: I 1783 får Olav Ivarsson Fletene bygsl på ein av dei andre partane i Øvre Standalen - kansje dette var broren til Helgje ?Dessverre ikkje så mykje oppklarande, men likevel kansje verdt å ta med.- Harald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Eg ser at eldste broren, Ole, er fødd kring 1775. Han er ikkje fødd i Kinn så vidt eg kan sjå. Kanskje han er fødd i Førde. (Mangler dessverre kirkebøker her også).På Fleten i Holsen bur det ei Kari Iversdotter som om lag er like gamal som Helge. Kan det være ei søster?mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Der er skifte etter ein Ivar Larsen på Fleten i Holsen 1759. Han har fire barn. Den eldste er Anders 14 år, den neste trur eg må være Hjelge 11 år (så vidt eg kan lese det, er ikkje heilt ekspert på kryssedullar), så Ole 6 år og Kari 7 år. Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord sorenskriveri, Lenet tinglag, Skifteprotokoll A 7a , 1756-1761, oppb: Statsarkivet i Bergen.Merknader: Fol. 1-207. EDB-register.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24192/214>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24192/214Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

God morgen, og hjertelig takk til Egil, Harald og Grethe for god hjelp.Cornelius og Maren fikk flere sønner i Bergen, men bare ei datter så vidt jeg vet. Hun ble oppkalt etter Marens mor. Jeg tenkte å prøve å finne barn etter Ole og Helga for å se etter evt oppkalling.Helga giftet seg 14 juli 1805 i Kinn med Nils Carstensen, men jeg har ikke hatt tid til å lete evt barn ennå, det må vente til i kveld.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Hei Kirsti. Eg reknar med at du gjerne vil ha stadfesta at det er rett Cornelius. Stadfestinga får vi håpe kjem.Eg har sjekka ut litt denne Ivars-familien på Fletene. Eg vil anta at det må være rette familien til Helge Ivarsen i Standal. Så får ettertida vise om du har bruk for det. Litt spennande er det i alle fall at Corneliusnamnet er å finne i denne slekta.Frå Førde BB om Fletene bnr. 2:Ivar larsson f.kr. 1981, død 1758. Første kone ukjent. Gift 2 i 1741 med Helga Olsdotter kr. kr. 1714 på Holsen, død 1770.Barn:1. Anders f. 1744, gift 1769 med Agate olsdotter, død 1802 på Høgset.2. Magnhild f. 1742, død 17433. Simon f. 1744, gift 1774 med Lussi Andersdotter, død 1813 på Holsen.4. Helge f. 1747Som du ser så er verken Kari eller Ola oppført, og dei var jo med i skifte. Denne simon var vel ikkje oppført i skifte? Truleg eit eller anna som ikkje stemmer heilt.Under 'andre' på Fletene finn eg Ole Ivarson gift 1782 med Nille Johannesdotter.Under bnr. 1 på Fletene finn eg Kari Ivarsdotter, f.kr. 1750, gift før 1772 med Hans Nilssen f. 1746 på Fletene. Far til Kari er ikkje oppgitt.Far til Ivar Larsson på Fletene er ikkje oppgitt, men på nabogarden Høgset finn eg denne:Lars Høgset, død 1694, gift med Sisele Larsdotter.Barn:Kari f. kr. 1675Anders f. kr. 1678Kolbein f. kr. 1680Ivar f. kr. 1683.Vidare er det oppgitt at både Lars og Sisele hadde slekt på Ålhus og på Grimsbø. Kan dei ha vore frå Jølster?Eg vil anta at dette må være den rette Ivar, og han har då ein bror som heiter Kolbein.Far til Helga Olsdotter (Ivar si kone) finn vi under garden Holsen.Ole Hansson f.kr. 1681 i Nydalen, død 1748. Gift 1 med Helga Olsdotter Kjelsnes (Jølster?) d. kr. 1732. Han gifte seg opp at med Marta Andersdotter Årskog. Av barn i første ekteskap finn vi Helga f.kr. 1714, gift med Ivar Larsson Fletene. Ole Hanssen var son av Hans Gundersen Nydalen.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Her er foresten skifte etter Ivar Larsson si enke i 1770. Her er det oppgitt barna: Anders, Helge, Ole, Jon Nielsen, og Kari. Eg reknar med at denne Jon må være av hennar andre ekteskap. Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord sorenskriveri, Lenet tinglag, Skifteprotokoll A 8b , 1769-1775, oppb: Statsarkivet i Bergen.Merknader: Fol. 458-912. EDB-register.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24195/47>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24195/47Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei Egil.Dette var jo mye flotte opplysninger, takk for at du har tatt deg tid til dette, setter stor pris på det.Når det gjelder barna til Ole og Helga har jeg funnet at Nils Carstensen og Helga får en datter Anne Johanne i 1806.Ole Helgesen og Anne Pedersdatter får Anne Pernille og Anne Sofie.Det KAN være en indikasjon på at deres mor het Anne, men når jeg ikke har dåpen til Cornelius eller evt vigselen til hans far blir det jo bare sannsynlig og ikke bevist.At den Cornelius som gifter seg i Bergen med Maren Hermansdatter er den samme som er født i Kind, er jeg rimelig sikker på.Her er Cornelius død LenkeJeg får prøve å gå gjennom kirkeboka for Kinn å se om noen døde på Øvre Standal kan passe med Cornelius sin mor.mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Hei Kirsti. Eg håpar det går bra med jakta.Eg ser at eg har gløymt å legge inn opplysningar frå garden Nydalen i Førde. Her finn vi altså Ole Hanson sin far, Hans Gunnarsen. Han er fødd kring 1676. Her er sonen Ole oppgitt fødd kring 1676, så altså kring 1676-1681.Eg finn ingen Gunnar nemnd i Nydalen, så han har nok gifta seg dit, men kona er ikkje oppgitt.Eg sjekka også Albert Joleik si 'Soga um Jølst fram til 1801' om Kjelsneset. Her er det oppgitt at Helga Olavsdotter Kjelsnese blei gift sommaren 1705 men Olav Hansson Nydalen. (Albert Joleik nytta heile tida Olav i staden for Ole). Det er ikkje oppgitt kven som er foreldra til Helga, og eg finn heller ikkje nemnd nokon Ole/Olav der. Dette stadfestar i alle fall at Helga var frå Jølster.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.