Gå til innhold
Arkivverket

[#79446] Hvordan spore personer som har byttet navn?


Gjest Osvald Rydjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Osvald Rydjord

Mange bytter navn av forskjellige grunner, bl.a. har mange med ...sen navn har foretatt navneendring i nyere tid. Er det noen muligheter for å finne ut hva deres nye navn er, jeg tenker via offentlige kontorer? Jeg er ikke ute etter å finne personer som forsøker å skjule sin identitet, men en som har byttet navn for noen år siden, og som jeg ikke finner via telefon og skattelister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hva med å spørre felles venner og bekjente?Det er vel en grunn til at personen har byttet navn, og jeg skulle tro at personen har sendt melding om dette til de menneskene som personen ønsker skal vite det? Du kan jo prøve:1)Dåpsinnføringa i kirkeboka, om personen ikke er for ung.2)Justisdepartementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Dersom du vet hvor vedkommende bor og hans fornavn, kan du jo forsøke å søke på fornavn postnummer eller kommune. Jeg har på den måten funnet noen. Er det flere å velge mellom, sjekker jeg alder i skattelistene.Dette er selvsagt ikke mulig om personen heter Ola eller Kari og bor i Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Jeg forsøker å hjelpe en venn med å finne en slektning, og har allerede gitt ham noen av Berits råd. Har sittet og klikket på Maries forslag noen sene nattetimer i går, men finner ikke personen. Og det er tydeligvis ingen snarveier.Takk så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg byttet etternavn for 8-10 år siden. Det er vel vanskelig å finne meg for dem som eventuelt hadde kjent meg før den tid. Det måtte da være min familie og mine venner. Jeg kjenner ikke til offentlige kontorer i så måte. Skulle bostedsadressen være den samme, kan jo den søkes i telefonkataloge på nettet der det er gate- og vegadresser som jo er søkbare. Fikk forøvrig et brev i mitt gamle navn for et par dager siden, for bosted er det samme fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.