Gå til innhold
Arkivverket

[#79455] Tour de France - Ryder Hesjedal, Canada


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore S. Falch

Apropos nordmenn i Tour de France: Nå viser det seg altså at selveste Lance Armstrong er en åttendedel norsk - se debatt 79564 Lenke .Men mitt spørsmål i innlegg 11 om hvorvidt Edvald Boasson Hagen har islandske aner, er det ingen som kan besvare..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

I Stayer magazine 04/05 2008 står det bl.a.:Artikkel: Behersket ung mann, 2. avsnitt: Oldefar het Evald Boasson og kom fra Island og hadde bursdag 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Flott - takk for det! Da husket jeg riktig (- selv om jeg i innlegg 11 feilaktig kalte syklisten for Evald og ikke det riktige, Edvald).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Arne Vik

En annen canadisk syklist med norske aner er Svein Tuft fra Langley, BC. Han deltar riktig nok ikke i årets utgave av Tour de France, men er lagkamerat med Ryder Hesjedal på Garmin - Transitions. [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Svein_Tuft>http://en.wikipedia.org/wiki/Svein_Tuft En artikkel i New York Times forteller om hans noe uvanlige vei mot idretten. Lenke Hans bestefar Arne Tuft var langrennsløper og sykkelrytter, han var med på Norges lag i OL 1936 og tok 6. plass på 50km langrenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Det var da veldig artige opplysninger Tor Arne, og mnge fine nye innlegg ellers i debatten. Er litt mindre prioritert aktiviteten i forumet på denne tiden av året så det blir litt mer sporadisk jeg sjøl er innom, men bare bruk debatten:-)mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.